Dagens pass

Har precis kommit hem från min hovslagare. :) Eller okej det var typ en halvtimme sedan. Imorgon ska vi ÄNTLIGEN raka Pibusan! så hon slipper all den päls hon nu har. den är säkert 5 cm lång! haha. Hon blir såklart helrakad!

Idag så skrittade Felicia(min kusin) bara Pi barbacka i 30-40 min medan jag gick en power walk brevid. Yrroll red jag ett ganska hårt dressyrpass på, ca 75-90 minuter. Väldigt fin var han! träna lite öppna, sluta och sidvärtes i trav, då jag väldigt ofta brukar "glömma" bort travarbetet eftersom vi har svårigheterna i galoppen. Dock inte längre tycker jag! :) Han är verkligen skit fin på marken nu för tiden! Fokuserade, som jag för det mesta gör, på att ha honom låg i formen eftersom han behöver bygga upp överlinjen. Sedan skritta Felicia av honom i ca 20 min. :) Just det, testa lite förvändgalopp med och tusan vad han är fin! Ska fortsätta med förvänd och lite ökningar i galoppen så han blir mer bärig.. synd bara att han inte har den optimala "dressyrformen" han kan ju de flesta skolorna.

Måste även slinka in på ett hörn att jag storstädat mitt rum idag, och jag är så nöjd med mig själv! vi flytta även ur täckena från spolspiltan så jag kan börja använda den och fixa hästarna i. Fast hoppas bara mamma inte tänker ha den som höförvaring till höutrymmet blir klart under höloftstrappan.. Hmm, undrar när gården ska bli klar egentligen:P



Var bara tvungen, ja och Pi som Insjöns lucia för något år sedan.

Ps: Linda, nej vi ska tyvärr inte dit då det inte är några klasser på Söndagen.. :/

Kommentarer
Postat av: elin

svar:

Okej. han är såååå fin! :) det har verkligen blivit skillnad på honom!



2009-08-12 @ 00:38:09
URL: http://elinb.blogg.se/
Postat av: Elin

Kan du inte visa före och efter bilder på pi när du har rakat henne? :) din blogg är jätte bra ;D

2009-08-12 @ 08:32:06
Postat av: Rebecca

jo klart man är glad för att man vunnit :D

Men samtidigt tänker man på fotbolsspelarna som tjänar ett par mille i månaden :P

d e rätt fusk.. o dom behöver inte ens vinna!! haha

2009-08-12 @ 10:07:17
URL: http://rebeccarichard.blogg.se/
Postat av: Rebecca

neh då är det inte rätt som sagt.

Det är en jätte rolig häst som du kan lära dig jätte mkt på just på hemmaplan och träning, han hoppar ju ALLT, men på tävlingar kan han bocka o ha sig.

2009-08-12 @ 11:03:49
URL: http://rebeccarichard.blogg.se/
Postat av: Linda

tråkigt hade varit rolig att träffas :-)

2009-08-12 @ 19:04:43
Postat av: Sofie

Din häst passar som Lucia-häst ju

2009-08-12 @ 21:44:58
URL: http://svalurlover.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0