En bra dag!

Har verkligen vaknat upp på strålande humör idag! för första gången på mycket länge somnade ja nästa direkt när ja la huvudet på kudden! Och det var niice! Sedan så sov ja ju verkligen ut! vakna tolv! och för det tredje blev jag väckt på det näst,näst bästa sättet. = Min älskling ringde och väckte mig! Det hade ju helt klart vart bäst och han väckt mig med en puss, men det går ju inte just nu! Men nu är han på väg hem och jaa e glaaa! känns som en heeel evighet sedan han åkte, trots att det inte ens gått 3 dagar!:P

Så nu ska jag ut och mocka, eller kanske ska rida först. Tror nämligen dyngsläpet inte är tömt än. Ska rida båda på graman idag. Jag har tyvärr förmågan att böja mina hästar och med gramanen blir ja mer stilal med handen. Sedan tycker min dressyrtränare att jag kan ta hjälp av den ca en gång i veckan på Pi. Hästarna hamnar ju tyvärr väldigt ofta på frambenen och belastar bogarna om man rider med graman, speciellt om hästen redan är framtung. Då de optimala för en hopphäst är att vara lite framme, högre nacka och på banbenen. Det här är ju tyvärr mina hästarns största svårigheter. Men man kan ju inte sitta och nöta samma saker om och om. Tar nog av den i slutet. Även om ja sa att ja inte ska träna på riktigt samma sak idag som ja brukar så ska ja endå rida massa förvänd galopp. Pi har lite svårt med balanden och ja kan inte samla henne på samma sätt som ja kan med Yrroll. Alltså på tal om Yrroll. Han har blivit galet mjuk! Nej nu blir det ett långt inlägg igen. Försöker korta ner dom varje gång ja skriver men de är svårt. Har man så underbara hästar som jag så finns det inte bara ett ord. Utan man behöver tusentals!!!


min lilla sjukling!!

Kommentarer
Postat av: Sofie

Vad söt hon är,lilla Fiddelie.

2009-08-20 @ 08:07:04
URL: http://svalurlover.blogg.se/
Postat av: Rebecca

blire "s" då?=)

2009-08-20 @ 10:52:42
URL: http://rebeccarichard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0