Ingen pether träning.

Skulle egentligen suttit i bilen på väg hem från Pether Markne träningen på skästa nu. Men han fick något akut samtal och var tvungen att åka och hjälpa landslaget på EM. Åker istället och hoppar pi för Ulf Johansson. Sååå kul när det spöregnar och har spöregnat hela dagen!! haha. nu har jag åtminstånde pengarna klara till min resa som jag ska försöka boka imorgon! :)

Mitt bloggtips för dagen är http://hoppryttarinnan.blogg.se/



Pi msvb. Majpokalen skogslottens nationella tävlingar. Bästa tävlingen iår!!

Nej nu ska jag mocka hästskit! :) ska rida Pi på pessoa bett idag så ja får känna efter om ja verkligen ska tävla på de i framtiden.  Hatar skarpa bett och har ju därför också så få hemma. Har pessoa bett och ett gag!

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Gillar verkligen att läsa din blogg, har följt den ett tag nu:P Jag själv är inte speciellt förtjust i pessoabetten.. Om jag vill rida på ett lite skarpare bett föredrar jag hellre ett med kedja då man inte kan drar för mycket i munnen på hästen:P;)



jag gillar isf pelham och kimblewick, även kallat jaktkandar, om jag vill rida på ett skarpare bett vilket jag inte så ofta gör:) Ibland i hoppningen när jag vet att han kommer vara het!!:D Hoppas du verkligen inte tog illa upp;) Det var jag och min kompis som var nere vid ridhuset när du hoppade, det var jag som frågade hur gammal Pi va=) Själv kan jag inte säga något negativt om din ridstil^^

2009-08-26 @ 20:26:20
Postat av: camilla

pessoa bett är ju egenliigen inte så skarpa, bara lite hävstångs effekt. men jag föredrar hellre ett lite skarpare bett och mjuka händer än tvärtom. hur som helst är det skonsammare för hästens mun med mjuka händer, sen kvittar det om man sitter och sliter på vanligt tränsbett, det gör också skada.

2009-08-27 @ 09:23:12
Postat av: Linn Skjetne

Pi är galet fin :)

2009-08-30 @ 08:57:59
URL: http://younghorses.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0