Pether träningen.

Var ju som sagt och red för Pether igår. Men orkade inte skriva något då jag hade världens migrän och trodde jag skulle dö. Så ni får det idag istället ;)

Träningen gick ut på att börja rida mer som det internationella ryttarna, vi svenskar rider väldigt mycket med händerna. Den första övningen som var en volt med fyra cavalettis där man skulle ha 4, 4, 4 och 5 galoppsprång imellan hade Yrroll väldigt svårt för. Han ville inte riktigt böja igenom sig där. Så då fick jag tips om en speciel inspänning jag kan ha för att verkligen "böja" till honom, gud vad groteskt det låter ;)

Nästan övning var tre räcken med två infångar bommar som låg väldigt trångt. Yrroll hade det väldigt lätt för övningen och den gick rätt bra. Pether sa då att så fort det kommer till hinder och banhoppning så blir hästen väldigt engagerad. Och att det såg fint ut.

Nästa övning var en bana, ganska lång . Fortfarande markarbete, Den gick också rätt bra,  sista gången fick jag rätt bra ordning på den där hoppa på volt! Något jag kunde börja rida Yrris på var sporrar med rulle på. just för att han blir väldigt seg och oengagerad så fort det inte står ett hinder i närheten. Och i höst ska jag ta hjälp av Louise och bygga upp Yrrolls över linje mer! :) Ååh så fin han kommer bli ;)

Nu har SM satt igång! snart rids första kvalet och jag vet vilka jag hejjar på! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0