Sputnik och Zandra

Jag som är stolt över vad jag och Pi har åstadkommit, även om det är väldigt svajigt när vi tävlar på högsta nivå, men hallå, det är ju det högsta vi kan tävla, då ska det väl vara svårt med. Men hade inte tackat  nej om jag haft det lätt ;)

Men då kommer jag in på Zandra och Sputnik. Sputnik var den häst jag åkte för att provrida för sisådär 4½ år sedan. Han var då hingst och bara 3 år tror ja, möjligtvis 4. Samma ägare hade också en skönhet vid namn Pideli-Pi som jag redan flera månader tidigare, innan ja visste om att ja skulle dit, förälskat mig i. Vi fick nu välja vilken vi skulle ta med oss hem och vi funderade även på både hästarna. Men hade tyvärr inte stallplats för två och det var för bökigt att flytta 4 hästar. till slut valde vi Pi, eller det var väl ett rätt lätt val, men Sputnik var ju även hingst. Idag tävlar spunik och Pi mot varandra, Sputnik är dock snäppet bättre än Pi, om det gäller höjd och banhoppning, men Pi slår honom i omhoppningen ;) något måste hon väl få vara bättra på?

Idag ska Zandra( samma ägare som hade Pi), som ridit in honom helt själv, starta första kvalet i SM. Och jag är så himla glad för deras skull. Sputnik är bara 8 år. Zandra är 16 nu va?:P Zandra började rida in honom när hon var 11-12 år? Och har under hela deras framgång vart den som styrt Sputnik! Jag hoppas nu alla mina läsare håller tummarna för dom två i SM! För dom är sååå värda det! Zandras familj är inte rik som många andras på den nivån. Zandra har en hjälm från hööks, jag har aldrig hört henne tjata om några dyra märkes schabrak eller liknande! För sånt krävs inte för att lyckas! Det krävs bara en målmedveten tjej eller kille som har en häst med hjärta! På det kommer man väldigt långt! Visst för att rida på Elit nivå kanske hästen behöver mer än ett hjärta, men hjärtat är det viktiga!.

Behöver jag nämna att Zandra och 8 åriga Sputnik hunnit med att ta 3e placering i strömsholm grand prix, vunnit en msva, ridit Lag- SM i fälttävlan, vunnit SM i ponnygalopp, derby vinnare i ponnygalopp, skandinaviskmästare i ponnygalopp, DM seger i fälttävlan, ridit elit lag i hoppning.  Nu undrar ni säkert om jag inte tyckte jag valde fel häst. och är man ytlig så tycker man det, och det gör jag ibland, men skulle endå inte vilja byta ut Pi. Pi har mitt hjärta sedan hur högt vi tävlar spelar inte någon roll, för jag älskar henne inte för resultaten, utan för den hon är.

Och Zandra, Hoppas min väst fortsätter ge er tur så ni tar placering i SM! :D

Samma dag vann dom msva, kom 4a i msvb och kvalade SM. :) En månad sedan nu.

Kommentarer
Postat av: FREJA LINDSKOG - Livet på Lindgården

SVAR: Haha så snällt! En Shutterfly-kopia skulle sitta fint, tack ;)

2009-08-07 @ 12:28:23
URL: http://frejalindskog.webblogg.se/
Postat av: FREJA LINDSKOG - Livet på Lindgården

Och gud vad kul att läsa om hon Zandra, hoppas verkligen det går bra för henne! :D

2009-08-07 @ 12:31:51
URL: http://frejalindskog.webblogg.se/
Postat av: Angelina

håller tummarna för dom :)

2009-08-07 @ 16:09:09
URL: http://metrobloggen.se/angelinas
Postat av: Hanna

Roligt med duktiga ryttare som får fina framgångar. :)



Såg inlägget längre ner om din ponny som har lite "galopp-problem" :) Mitt sto är likadant och har svårt för sig att galoppera någon längre sträcka runt och samlat, så då får hon galoppera lite med huvudet uppåt bara för att orka när vi samlar mycket.



Förhoppningsvis lär hon sig och orkar komma mer på bakdelen så småningom trots att inte huvudet är rakt upp då. :P Det är nog bara att träna på, till slut borde det släppa tycker man. :) Lycka till!

2009-08-07 @ 18:24:49
URL: http://hannasvedlundstahl.blogspot.com
Postat av: Rebecca

kul :D

ska du fortsätta träna för honom eller?

det är svårt, finns så mkt tränare att välja på!!



jo men det är nästan bättre att kolla upp dom så man vet, jag är likadan haha mamma blir tokig på mig mellan varven

2009-08-07 @ 19:42:31
URL: http://rebeccarichard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0