Unge som lär sig fort.

Felicia lär sig sååå fort!

För två veckor sedan lärde hon sig byta sittben. För två dagar sedan lärde hon sig galoppfattning  igår hoppade hon för första gången i galopp och idag lärde hon sig hur man ställer hästen och rider den på tygeln. Åtminstånde så den böjer huvudet. Man måste ju börja någonstans! På Söndag ska hon hoppa igen och då blir det lite caprilli.

Eftersom Felicia red ett långt pass idag kände jag att jag inte behövde rida Pi eftersom hon ska hoppa 2 La imorgon. Blev ett pass på 45min - en timme och Pi var faktiskt ganska trött efter ;) Hon är ju inte helt igång just nu så det är perfekt att man kan ta och variera med lite mindre kravlösa pass för Felicia och lite hårdare när hon går med mig.

Alltså det är lite sjukt vilken balans och fin sits Felicia fått på 2 veckors ridande för mig. Även fast Pi kör upp huvudet och Låtsas bli rädd för något och små studsar så sitter hon så lugnt där och bara rätar upp sig och gör en förhållning. Det är inga händer i luften med framåtlutande säte här inte. Visserligen är handen inte helt stilla än när hon sitter ner i traven, men det kommer och det är mycket bättre än en hel del ryttare jag vet här i Leksand som endå tävlar storhäst på lokal nivå!:p

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0