I'm back!

Har vart väldigt off här kan man ju säga! Men det beror väl på att min pärla kommit hem och att hästarna gått in i stallet nu. Blir genast mycket mer att göra. Sedan har väl denna bloggtorka smittat av sig!
Som jag skrev igår var Pi väldigt fin igår! Red dock på pessoa bett. Vet att många är väldigt negativa mot det, liksom jag efter allt jag läst! Men jag har väldigt få bett eftersom jag föredrar att rida på det orginella tränsbettet. Men för att variera tog jag igår detta Pessoabett och Pi kändes väldigt fin faktiskt! Förvända galoppen gick mycket bättre och i galoppbytena kunde ja lättare få henne tillbaka så bytet blev renare! Hoppade även lite studs (hemmagjorda) hahaha. Använde mig av fyra hinkar och la en planka på sedan planka som markbom. Kände mig verkligen som en "hobby ryttare" Hindren var väl typ sådär 20 cm höga ;)

Fin han är va?:)


Har funderat på att köpa ett pelham till Pi.. vad tycker ni om Pelham?:)

Hade tänkt efteranmäla mig och Yrroll till Högbo i helgen ((LINDA)).. Men mama har tagit åt sig att jobba i helgen eftersom ja inte skulle ha tävlat. Men nu blev det ju så att ja och Pi kom till final och då kan inte Yrroll tävla den helgen och han kommer isf inte tävla fören typ 12e september uppe i hudik.. Hmm Linda, komma och hämta oss?;) Varför jag skriver Linda är för att det är Yrrolls gamla ägare sedan han var typ 3 år, och hon vill väldigt gärna träffa honom så har lovat att skriva om ja åker till gävle och tävlar! :)

Eftersom ja är en sådan otursmänniska så vågar jag inte skriva saker i bloggen som jag verkligen hoppas eller längtar efter för att jag tror att de ska förstöras då. Typ som med Strömsholm skrev ja jätte mycket och självklart gick de kasst. Men de tävlingar jag inte skrivit något om så har det gått skit bra! ;) Haha skrockfull?, javisst!

sd

Fin hon är va??:)

Kommentarer
Postat av: Evelina

Superfina bilder :D

2009-08-21 @ 17:40:57
URL: http://evi0627.blogg.se/
Postat av: Linda

å va trist...hade vare så kul att träffa er!

2009-08-21 @ 22:02:58
Postat av: ida

Jag hade ett pelham på min gamla häst, och han funkade verkligen så bra på det! Hans nya ägare rider med pessoa, och han går bra på det med. Så värt att testa!

2009-08-22 @ 15:26:23
URL: http://inhast.blogg.se/
Postat av: Therese

jag gillar pelham och tycker det funkar bra! :) sen bror det ju på vad hästarna gillar, jag rider själv på 3-delat pelham ibland ute :)

2009-08-22 @ 17:19:27
Postat av: ulrika

hur får man in filmklipp på bloggen? Har sett att du har haft det förut:P

2009-08-23 @ 16:10:35
URL: http://ulrikaasplund.blogg.se/
Postat av: Therese

Rider min på ett 3-delat pelham från Sprenger. Funderar jätte bra på henne då ett "vanligt" pelham med långa skänklar blev för skarpt.

2009-08-24 @ 12:39:25
URL: http://hobbyryttaren.blogg.se/
Postat av: Sofia

gillar pelham skarpt. hade först en stång, sedan tvådelat och har nu ett tredelat. då det ena blev för skarpt och det andra gillade inte min häst. värt att prova :)

2009-08-25 @ 11:09:00
URL: http://kumpumaki.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0