Bloggtips

Tack för alla gratulationer efter Pis seger igår. Det behövdes verkligen, vi har ju verkligen haft ett tufft år. Det började med strömsholmstävlingarna där vi skulle hoppa en Grand prix tävling för c och D-ponnyer men Pi satte stopp direkt. Varför hon stanna vet hon bara själv men vi kom inte till mer än fjärde hindret i någon av klasserna. Men troligen så fick hon en låsning i bäckenet precis innan, där i slutet av Maj-början på Juni då kiropraktorn kunde se det när hon drog/massera loss henne. Konstigt nog så har vi ju faktiskt nollat en hel del msvb och några skitfel i någon, får tänka på dom istället!

Sedan att Pi lägger inte ett mystisktstopp då och då är är ju ingen nyhet precis. Det är så roligt för Pi tycker det är såå himla lätt i La, hon bara leker runt banorna, visst fick ja en uteslutning i kumla i Lan, men ja red ju inte så får skylla mig själv, var första uteslutningen i en La så det måste ju få komma nångång det med. ;) Men så fort det blir msv nivå får man rida väldigt mycket. Men det är ju klart, det blir tekniskt svårare då och eftersom hon har problem med galoppen är hon svår att reglera. Men vi kämpar på med alla bra tips jag fått!

Har en fruktansvärd migrän idag så kroppen bara skakar.. så har verkligen inte orkar skriva något idag. Men tänkte ger er några tips som handlar om tillskott som finns i ditt eget kök. Och det är salt och rapsolja. Mer kan ni läsa om detta i
http://rebeccarichard.blogg.se/ där hon skrev en hel del tips om tillskott och ett lite djupare inlägg om salt i www.tavlingsryttaren.blogg.se I brist på vettiga ord som kommer ifrån mitt egna huvud! ;) Eftersom jag är lite deprimerad då min gullegris är och visar sina framfötter i hockey i Göteborg och ja lider av migrän så orkar jag inte ens använda huvudet alls. Kanske ska jag ta en shopping dag snart med någon utav mina trogna vänner så finns där i ur och skur utan att ja knappt finns där alls eftersom ja trivs fullkomligt ypperligt med att pussa på mina hästar och sova ruset av mig om dagarna i min älsklings säng.

Der är tur att man har sina fina hästar. Dom gör så mycket för en som man glömmer bort hela tiden.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Såg att ni distuterade raps olja, raps olja innehåller tillsatser som är giftiga för hästar. var du inte med på projektets foderlära i våras? krafft berättade att känsliga hästar kan ta stor skada av raps om man ger i stora doser. värt att tänka på.

2009-08-16 @ 22:11:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0