Summering av 2009 - Pideli - Pi

Året började riktigt bra. Första tävlingen kom jag och Pi tvåa i msvb och 4a i LA. vi var alltså då klara för MSV A. Det såg ut som att det skulle bli ett riktigt bra år. Men Pi stannade i den andra starten som var Msvb. Tävlingen efter blev det en placering i La men hon stannade igen i Msv B. vi bestämde då för att hoppa lite lågt vilket vi också gjorde. Valde att starta 2 st LB på två tävlingar. Där vann vi båda gångerna stilhoppningskvalen till Mountain horse och var placerad i dom andra klasserna med. Sedan gjorde vi vår debut i MSVA. hon var riktigt fin i de andra klasserna och vi starta msva. Hon kändes riktigt ärlig och possitiv men vi stannade ut oss (vilket inte alltid är så hemskt som det låter). Sedan blev det vår första stora tävling tillsammans.

Ett meeting i Norrköping. Den bästa helgen någonsin. Felfri i alla klasser förutom MSV A där vi fick ett skit pet. Vi tog även poäng i ridsport ponny cup. Resten av året fortsatte precis såhär. RAKT UPP och RAKT NER. När man hamnar i såna lägen där man vet att man kan, och man har presterat men den andra gången faller pladask, MÅSTE man analysera balansen mellan uppklassning, träning, tävling och vila. Många tror säkert att jag tävlade väldigt mycket och gick upp i klasserna för fort. Men jag och min tränare diskuterar träningsplaneringen. Det blev för lite grundträning så som styrka och kondition med små hinder. Jag harva runt mycket i skogen och red dressyr på banan för att fixa till de problemen med galoppen som hon har. När jag väl hopptränade så handlade de mer om att träna mentalt större hinder. Istället borde vi hoppar gymnastikhoppning 1-2 gånger i veckan, ridit mjukgörande på banan och myst i skogen. Det är något som jag tagit till mig nu och rider mer och mer gymnastik med bommar och småhinder. För det är där det ska sitta perfekt för att det ska bli bra på banan.

Men tillbaka..

hela sommaren föll vi på målsnöret eller klantade till det. Strömsholm, en krach, tvåa igen i msvb m.m så såg det ut. Men jag lyckades ta mig till finalen i ridsport ponny cup Tackvare att dagstorp hade ponny derby. Innan den tävlingen startade ja två La som jag vann och sedan bar det av till stora Stockholm horse game och den stora banan. Jag hade inga förväntningar och vi hade ju åkt 3½ timme. Men Pi var finare än någonsin och jag gjorde min bästa runda någonsin. Jag klantade mig på näst sista hindret.. Men jag var så jävla nöjd!! Sedan fick Pi ännu en månad vila från tävling och sedan blev det en "stor" tävling till. Ponny DM för dalarna. där pi visade sina bästa sida ännu en gång. Det blev silver efter att ja tappat stigbygeln och inte vågade vända innanför. Blev slagen med 0.2 sekunder så Danai och sin smidiga guling hann innanför. Men jag var nöjd med Pi endå. Hon hade gått 4a rundor i La och La+5 och nolla i alla. Efter det blev tävling på tävling inställt pga av sjukdom och våra (BÅDA) bilar gick sönder.

Det blev bara en tävling till och den var i Gävle. Hade ett ner i La och två ner i Msv och hamna precis utanför placering.

Pi är officiellt till salu. Men har inte lagt ut annons i ridsport då vi gärna vill fokusera på att utbilda henne och göra henne riktigt säker på Msv nivå ( Eftersom året blev som det blev) Vi är riktigt taggade och eftersom det inte finns några mål att nå ( mer än våra egna resultat mål ) så kan man fokusera bättre på att göra riktigt bra rundor.
Men kommer någon som passar riktigt bra är hon till salu.

Efter diskussion med Louise Haaga är hon till salu för 200 000 kr. (Louise är A-Tränare och har tränat mig och Pi sen hon var 6 år så hon vet vad hon talar om) Men rätt pris till rätt ryttare och är villiga att låna ut henne på prov

dsf




Kommentarer
Postat av: Zandra

Jag och Sputnik vägrade faktiskt ut oss sist vi startade Msv A. Det kan faktiskt skita sig för vem som helst i bland även fast man är bronsmedaljör i SM ;D Hoppas du får ett kanon år 2010! :) God Jul och Gott nytt! Kramar!

2009-12-30 @ 14:44:05
URL: http://zandramirellesvensson.blogg.se/
Postat av: Evelina

Hon är verkligen super fin Pi, hoppas du hittar den perfekta ryttaren till henne :) Och jag tror ni verkligen tänker klokt som inte stressar för att få henne såld :)

Hur gammal är hoN ?

2009-12-30 @ 18:02:08
URL: http://evi0627.blogg.se/
Postat av: Evelina

Haha ja då är det värre och svårare :P

Jo så länge man har hästar som inte äter ihjäl sig eller äter sig feta som grisar så tycker jag det är bra att de har tillgång till mat hela tiden, men dina fick då mat så många gånger om dagen ändå så dom verkar ju ha det rätt bra ändå :)

2009-12-30 @ 18:50:26
URL: http://evi0627.blogg.se/
Postat av: Pim

Jag satt och kollade runt på olika hästbloggar och så hittade jag dig och det här inlägget. Vi blev faktist likaplacerade i rpc (delad 20:e) i Skogslotten i maj :)

2010-01-02 @ 11:03:10
URL: http://pimkarlstroms.blogg.se/
Postat av: joelle - EN HÄSTBLOGG

Snygg ponny! Synd att man inte är ponnyryttare;/

2010-01-03 @ 13:07:13
URL: http://joellemyslek.blogg.se/
Postat av: sara

Åh så grymt fin :)

Attans att jag bara har ett ponnyår kvar, annars hade hon snart stått i mitt stall om jag får bestämma haha ;)

2010-01-03 @ 22:54:06
URL: http://gotlandsryttaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0