Alexander Zetterman

Hade tänkt lägga upp en film på unghästen jag rider/provrider. Planen var då att vi skulle filma när jag hade henne på hoppträningen för Uffe idag. Men nu har Uffe insjuknat  gissar på svinis? så träningarna som jag skulle ridit idag blev tyvärr inte av.. Väldigt tråkigt då jag sett fram imot att rida henne i ridhus (bara ridit ute på gräs innan) och sedan skulle jag haft en hel del åskådare ;) hehe så dem var lite besvikna med.

Nu när det börjar bli kyligt ute så har en viss mus eller råtta flyttat in i min sadelkammare och varje dag har den ner MASSOR med saker. blandannat låg mina pokaler som ja har i sadelkammaren nere på golvet igår. Idag låg alla skyddslådor med skudden över hela golvet. Och Bosse som snacka om att det bara var en liten mus? Jag är glad om jag slipper se den råtta som mus.

Har ju ridit unghästen lite nu i veckan så har blivit ganska mycket ridning. Nej nu ljög jag. Yrris har inte gått. Försöker lura mig själv att han börjar gå in en viloperiod nu vilket jag vet själv att han inte ska göra.. ÄN. Han får göra det i december. Men har ridit Pi och unghästen. Ägaren som bara bor nån mil ifrån mig kom hem och hämtade mig i Måndags så red jag lillan lite. Hon är väldigt duktig men ibland märks det att hon är ett sto som är riden av store män + att hon bara är en liten bäbis. Får se vad det kan bli av henne. Skuttade några 30 cm kryss med henne och hon hoppade väl 150 över dem.

Måste slinka in lite här med att jag har faktiskt vart duktig och tränat mig själv varje dag i en vecka. Duktig jag är va?

Ett tips är att läsa Alexanders blogg(alex Zetterman). MYCKET läsvärt. Men min förebild är fortfarande Carro Kamensky. :)




Kommentarer
Postat av: C

vad gullig du är fiaa! saknar dig med! och förresten, jäklar vilken snygg bild på dig:) grrr

2009-11-18 @ 18:10:22
URL: http://cbrandinlindblad.blogg.se/
Postat av: Anonym

vems unghäst är det? :D

2009-11-18 @ 20:51:17
URL: http://ulrikaasplund.blogg.se/
Postat av: Therese

Carro är duktig :)

2009-11-28 @ 13:00:09
URL: http://hobbyryttaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0