Fredag den 13.e

Jag har svårt att hålla fingrarna i styr just nu! Men man blir så glad av alla fina kommentarer ni ger! Tack, tack, tack och åter tack.

Just nu så är en del av mitt "hästliv" otroligt trist. Marken är frusen och stenhårs och det är kolsvart ute. Ja undrar nu hur tusan ja ska lösa ridningen. Vi har inga som helst lampor så ja kan rida i ljus, jag har inget tillgång till ridhus och jar 20 min skritt på asfalt till en ridbana som ändå är stenhård. Ni listar nog ut ganska fort att ja bor uruselt här i min by, som det så fint heter här i Leksand. iochmed att vi krockade med ett rådjur igår kan ja heller inte åka transport till något bra ställe för att träna. Utan just nu går hästarna mest i hagen mellan 7-6 på dagarna. Vilken bra förebild ja är va?... Det är verkligen så jag skäms. Men vad ska jag egentligen göra. Det är ju kolsvart överallt så att rida till någon äng finns inte på kartan.. Inte i jaktsäsongen iallafall. Varför ja skriver allt de här? Jo för ja vill förklara mig själv för mig själv typ. Ja det är så ja skäms.

Något "roligt" ja tänkte berätta för er nyfikna är att ja ska rida ett 6 årigt sto några gånger den närmaste veckan. Hon är till salu men ja är inte i denna skrivstund intresserad av ett köp. Mer än så säger jag inte. Hästen är otroligt fin på marken och har ett bra psyke och en fin teknik. Vilket hon skulle kunna gå långt med. Men vad som händer återstår att se. Kanske lämnar ja ut en film ni kan få se.

Nej nu ska jag (som känner mig som världens sämsta hästägare) Ut och försöka kompensera upp den dåliga ridningen med extra fint mockade boxar med jätte mycket spån, hö och vatten. Sedan ska ja rykta dem en massa och pussas såklart!

Det blev lite FÖR långt inlägg nu. Så nu blir de inget på några dagar. Men ja hoppas på lite respons i kommentarfältet. Någon som har tips på min omotiverade ridning just nu?

Ridsport ponny cup kval, kumla -09

DM silver September, insjön -09

Dm Brons Augusti, Hedemora -09


Kommentarer
Postat av: Evelina

Det är verkligen en SÅ trist årstid nu :/ Jag är arbetslös så jag slipper mörkret och kan rida på lite stubbåkrar, men annars när det är hårt finns det inte så mycket att göra :( Jag har bara gått ut och gått med mina hästar, och farit ut på skritt turer, känns inte hälsosamt att göra annat än att skritta på sånnt underlag tyvärr... Nu har dock snön kommit hit till skellefteå, så nu känns det bra i backen att rida, och det blir ljusare igen :D Skönt, annars är nog hösten den sämsta årstiden ! !

2009-11-14 @ 12:14:03
URL: http://evi0627.blogg.se/
Postat av: Gabriella

utan sällskap i mörkret är ju verkligen urtrist :(

Jag rider oftast med sällskap ut i skogen, annars kanske bara ut och skritta barbacka..

Gå på typ cykelvägar där det finns lyse haha! ;)

2009-11-14 @ 17:27:50
URL: http://gabriellabramstedt.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Måste bara säga, jag tycker din ponny är så himla fin!! :)

2009-11-15 @ 13:29:23
URL: http://jennniferhubinette.blogg.se/
Postat av: sofie

Söta :)

2009-11-15 @ 18:03:09
URL: http://sofieslilla.blogg.se/
Postat av: Modesty

Min pappa har en pannlampa som är sjukt bra,lyser riktigt riktigt bra,den använder jag när jag rider ut.det funkar ju om man vänjer hästen vid det,vissa tycker skuggorna som blir är obehagliga o man vi ju inte trilla av för att ens häst har blivit skrämd av sig själv=P



Att försöka rida på volten i mörkret är helt uteslutet isf skrittar ja hellre ut=)

Lite powerwalk för hästarna är jätte bra konditionsträning=)

2009-11-15 @ 20:44:39
Postat av: :)

Jadu, vintern är helt värdelös!

Sitter i samma sits, och ja. Har inget bra tips, förutom det jag kör på!

Nämligen vila. Om man bestämmer att de har vila november ut, då får man inte lika dåligt samvete för att man inte rider :p



2009-11-16 @ 16:35:45
Postat av: Anonym

Kom igen börja blogga!!! :D

2009-11-17 @ 15:26:36
Postat av: Anonym

ja kom igen nu, börja blogga igen!

Så himla bäst!! :D

2009-11-17 @ 19:55:38
Postat av: Sandra Arvenäs

Superfin ponny! Ser ut som den har massor av energi i sig :)

2009-11-19 @ 15:26:54
Postat av: nikkan

Du och Pi är så fina sarah! :)

2009-12-07 @ 20:22:18
URL: http://mittlivsomnp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0