Tränare, Tips!

Jag tänkte ge lite tips om tränare som jag tycker är bra eller som jag gärna skulle vilja rida för. :)

Louise Haaga. Ingen har väl missat att det är min favorit tränare? Varje träning jag ridit för henne så har jag och hästarna utveckats jätte mycket! tidigare har jag bara ridit helgkurser för henne men nu har jag börjat träna i en hoppgrupp på hennes gård. Och som ni kanske vet har jag även vart där nere och tränar för Pether Markne + att jag bodde hos henne när jag red ponny grand prixen på Strömsholm. :) Louise haaga är a-tränare. Louise är verkligen en tränare jag kan rekomendera. Min favorittränare ;) en lektion kostar ca 300-400kr.

Pether Markne. Pether är en av Louises tränare. Han har 3 "stationer" här i sverige som han brukar vara och träna på, det är skästa gård, Malin Baryards gård och Maria gretzer. (om jag inte minns fel) Han har även fått jobb som tränare hos någon i utlandet och har därför minskat ner sina träningar i Sverige. Så det känns verkligen som man tar tillfället i akt när man får chans att träna för honom. Har ridit för honom några gånger i sommar och han är även "gäst" tränare i elitsatsningsgruppen på skästa som jag rider i. Det är bra om man kan ta kritik om man rider för honom, för han säger som det är. Men kan man inte ta kritik som ryttare har man inget på hästryggen att göra. Jag gillar Pether trots att ja e skit nervös varje gång ja ska rida för honom. Men man tar åt sig och skärper till sig av en sådan tränare.  en lektion kostar 600 kr.

Ulf Joahnsson. Uffe har jag tränat hoppning för i över ett år nu. Tidigare har jag ridit fälttävlan för honom eftersom han hade ett  känt fälttävlans läger här i Leksand, dessutom stod jag uppstallad på hans stall innan vi bygde vår egna gård här hemma. När jag började träna för honom förra året utvecklades jag och Pi väldigt mycket och fort. Uffe har alltid trott på min ponny Pi och det har gjort att jag fått förtroende för honom. Nu älskar han dessutom Yrroll när han visat lite vad han kan. :) En lektion kostar 250 kr tror jag. Om man är hemma på hans stall. Men han är även tränare på runsten och vet int exakt vad han tar för pris där.

Sylve & Lotta. Ingen har väl missat jump clubs Sylve och Lotta? Nej det tror jag väl knappast? Dom tränar många av Sveriges toppryttare, speciellt på ponny sidan! Tråkigt nog har jag aldrig ridit för någon av dom men det vill jag absolut! Vet en hel del som tränar kontiunerligt för dem och de är alltid samma possitiva åsikter. De verkar ha bra övningar och ge bra tips. Någon av er som rider för dem?

KG Svensson
. Han är också en tränare som kan säga vad han tycker. Tidigare när jag tränade för Mats Mellberg så var Kg gästtränare och vi hade planer på att åka till strömsholm på hoppläger för honom när jag tränade B-ponny, men det blev tyvärr aldrig av. Jag vet att han är tränare på runsten och har även kontakt för några som tränar för honom. Han verkar fortfarande vara likadan med lika mycket vettigt i skallen! Eftersom jag inte tränat för honom på flera år så vill jag väldigt gärna göra det igen!

Helena Persson. Helena tränar många duktiga ryttare både på ponny och storhäst. Allt från lokalt till elitnivå! Jag skulle egentligen börjat träna för hennes förut. Hehe minns en gång när jag var på globen så hade hon blivit placerad så ropa jag hennes namn och vinka så vinka hon tillbaka, gissa hur maillig 10-åring jag var då?;)

Kommentarer
Postat av: Ronda.blogg.se- Mode, Tips, Skötsel, Tankar och Funderingar, Träning/Tävling och Ridsport, allt för dig och din häst!

Rider för K.G nu, så grymt bra ;) Alla lektioner med honom är lärorika på något sätt!

2009-09-14 @ 22:54:03
URL: http://ronda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0