Jockeys blir duktiga hoppare.

Tänkte på en sak idag! Förut skrev jag lite om min ponnygalopp karriär och fick då en fråga om hur den tiden har påverkat min ridning idag. Jag gav ett svar, jag tror inte det har gett mig så mycket idag. Men när jag var mindre fick jag om möjligt ännu bättre balans, jag har suverän balans men tror inte det finns kvar idag och jag var väldigt modig.

Vid sitsträning i hoppning brukar man stå i jockeysits och det stod ja ju i för jämnan då. Jag var väldigt stark i benen, kunde tex stå i 90 grader lätt i en halvtimme! Nu kan jag stå i knappt två minuter skulle ja tro ;) Hur länge kan ni stå?

Jaja, det jag ville komma till är att ganska många som är jockeys som mindre får en bra chans i hoppningen, kolla på:

 Zandra svensson (SM medalj hoppning) Pim karlström (SM hoppning?, iaf MSVA hoppning) Cassandra Ankarskiöld (Msv hoppning på både häst och ponny) Sara Norrström (SM hoppning)Natacha Pedersen red ponnygalopp tror ja med(SM hoppning), Caroline frisch (Sm hoppning), Pontus lidsell (Msv hoppning ponny)

Ja, jag behöver kanske inte skriva upp fler? Men vart den osynliga talangen är vet jag inte, men kan det vara mod och styrka?

Kommentarer
Postat av: emelie

Hej!

Tänkte kolla med dej är på jakt efter en häst på foder vet du någon :)?

2010-04-26 @ 18:07:02
URL: http://emeliejh.blogg.se/
Postat av: Zandra

Hmm, du har en poäng där alltså! :D Det måste vara för att vi jockeysar är riktiga tuffingar! Men dessvärre måste jag erkänna att mina lårmuskler inte är vad dem har varit :S Jag kan knappt fatta att vi stod ut på Nadjas sitsträningar som var typ 2 timmar långa!

2010-04-28 @ 20:06:22
URL: http://zandramirellesvensson.blogg.se/
Postat av: pontus

oj haha hittade det här inlägget på google, men fan vad rätt du har! ;)

2010-12-03 @ 09:27:17
URL: http://equestrianguys.se
Postat av: Ingealicia

Hello! If you want exchange links with my website, contact me please. I can install your link

2012-07-10 @ 12:02:31
URL: http://ingealicia.blognext.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0