Min jockey karriär

Städa mitt rum lite precis och passade då på att rensa ut. Bland annat hittade jag min gamla jockey dress! :) Då kom jag på att Zandra hade önskat ett litet inlägg om min ponnygalopp karriär. Ja hur många visste att jag tävla ponnygalopp förut? Red bla 3 SM. Eller var kvalificerad till 3 men eftersom Fidelie vägrade starta i ett och jag fick rida i mål från fel håll kan man ju säga att jag bara startat två. Den lilla incidenten stod även i ridsport vilket jag tyckte var jätte pinsamt.

Det hela började med att vi fick veta att Fiddan gått ponnygalopp hos en av hennes tidigare ägare, och det kunde man ju misstänka eftersom ponnyn körde sina egna lopp med mig ofrivilligt på ryggen. När en av mina kompisar på stall Enliden hade vart iväg och testat på det med sin

Cantring till start på SM typ -05? Pi

 

Pi är GALEN i segeringen




Kommentarer
Postat av: Maja

Ballt! :D

Hur tycker du galopp-erfarenheten påverkar du ridning idag, som hoppryttare?

2010-04-09 @ 20:11:28
URL: http://jagblirsnartvansinnig.blogg.se/
Postat av: Zandra

Jag tycker du var riktigt modig som red henne på Täby :) Med tanke på att de 6 senaste loppen som jag red på henne slutade med näsblod på antingen mig eller min stackars far x)

2010-04-12 @ 17:24:03
URL: http://zandramirellesvensson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0