Nya regler vid ponnymätningar

Som jag skrev för några dagar sedan så kommer nya regler införas vid mätningar av ponny. Som vanligt är allt så luddigt men jag har kikat vidare på det här.

Och perioden som var 1 Jan till 1 April var en övergångstid. Det var sista chansen du hade på dig att få mäta din ponny hemma istället för att åka till en klinik, som det blir nu. Mätningarna kommer ske som vanligt, vid 4, 6 och 8 årsåldern. Skillnaden är bara att ponnyerna från och med 1 April är tvungna att ta sig till en klinik.

Jag tycker det här är positivt då det här förmodligen kan vara ett steg i rätt riktning. dock tycker jag det är väldigt dåligt att en del kommer behöva åka väldigt långt för att mäta sina ponnyer. Inte heller alla utbildade mätmän som har införskaffat dyr utsitning har nu sitt jobb kvar.. Verkar som det är lite brister i kommunikation mellan klinik, tdb och kunderna. Priset ska tydligen vara detsamma, jag är dock tveksam. Är glad att ponny-tiden iprincip är över. Men som sagt, det här är nog ett steg i rätt riktning.

Kommentarer
Postat av: fia

ett steg i rätt riktning? då kan ju du börja med att mäta upp pi till d-ponny?

2010-04-06 @ 19:19:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0