Smyg tävlat

Var iväg med Yrroll idag till Gävle för att starta en 1.30. Han var heeelt galen på framridningen men när ja börja hoppa fram på lilla tyckte jag han var fin, Fast han inte gick att ta i höger. Det blev dock bara värre och värre och pga av alla som red fram gick det inte att jobba igenom han i huvudtaget. Man kunde iprincip välja att följa spåret eller krocka me x antal ekipage... Vissa skritta tex på spåret trots att det var ca 30 ekipage inne på framrining som inte alls var så stor. Den i sala var STOR och där var det KAOS. Den här var hälften så stor med fler ekipage. Aja.

Gick inte att göra ett ledande tygeltag utan han gick hela tiden utåtställd. Hoppade nästan bara fram i vänster varv då för han skulle få ha bra språng i sig för så fort ja red i höger kom han inte rakt och skruva sig över. Valde att starta och se vad de blev av saken och de gick åt helvete. Efter han rivit 3-4 hinder av 6 så valde jag att utgå. Någontiing är ju uppenbarligen fel när han hoppar och river när han inte ligger direkt fel, det går inte svänga och ingen förhållning går igenom utan han bara backar av då. När ja ridit av honom lite kollar jag munnen igen, som jag kollade igår och kunde hitta en liten spricka. Så förmodligen därför han var som han var. Visst han kan riva men på senare tid har han vart riktigt fin och haft 4+1+0 fel i sina sista starter...


Lite synd då Louise tyckte banan skulle passa mig bra.

vi passade på att kolla sadeln hos en "sadelgubbe" och den låg helt okej på Y men som sagt inte optimal för mig. Imorgon ska vi och prova ut ny sadel, får se om de blir någon ny. Mamma köpte även ett schockemöhle schabrak och matchande luva till mig och Y. Riktigt fiint var de! Kan ta bild senare om ni vill?

Ja nu har ni fåt en hel bok om min dag!

Kommentarer
Postat av: Maja

Låter ungefär som min och Kennys förra start, bara det att Kenny inte hade någon ursäkt X)



Detta var säkert bara ett undantag för er, det går alltid så bra och ser så fint ut annars :D

2010-04-17 @ 21:35:04
URL: http://jagblirsnartvansinnig.blogg.se/
Postat av: Linn Skjetne

Bara nya tag, alla vet att ni kan bättre :) Hoppas du hittar en sadel som passar både dig och Yrris. <3

2010-04-17 @ 22:01:40
URL: http://linnskjetne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0