Vänd något negativt till positivt.

Sovit hemma idag. Inte roligt eftersom jag sover väldigt dåligt och alltid vaknar med huvudvärk! Då känner man bara dåååålig dag, eller hur? Men ska försöka med något som elitidrottare på absoluta topp nivå brukar ha/göra, att vända något dåligt till bra. Att alltid tänka positivt! Det var något vi hade på "teorin" hos Louise förra Onsdagen. John Hickey pratar även mycket om det. Säger man "jag måste bli bättre på kombinationer" blir han galen!! Man ska istället säga "jag vill bli bättre på kombinationer", eller "vi ÄR bra på kombinationer för vi tränar mycket på det!"

Ingemar Stenmark var väldigt duktig på just detta. De som kan göra den här vändningen är ofta dem som blir världsrankade! Eller lyckaś med det som de vill, kanske bli topp chef på clas Ohlson. Alla har vi våra egna mål!

Så från och med nu ska NI ALLA som läser min blogg säga jag vill istället för måste. Eller på annat vis vända det till positiv ... vad säger man.. positiv känsla? Jaja jag hoppas ni förstår poängen! Istället för jag måste gå till skolan nu så kan du säga nu vill jag gå upp så jag kan gå till skolan och lära mig något och få bra betyg som gör det lättare för mig i framtiden?



Nu ska jag till skolan/jobbet, har som sagt APU. Det är roligt för då får jag lättare att få sommarjobb ;)

Kommentarer
Postat av: ida

Du ska du redovisa på fredag?

2010-04-15 @ 09:55:47
URL: http://idagreek.blogg.se/
Postat av: Louise

Skiiiitbra Sarah!

Det vill jag verkligen börja med!

Skulle vara så skönt att kuna tänka mer possitivt! :)



kraam

2010-04-15 @ 13:58:11
URL: http://tsclouise.blogg.se/cicornia

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0