Gårdagens pass

Kom på att jag inte skrev hur ridningen gick igår. Men den gick riktigt fint. Sarah red Yrroll och jag red Pisen. Vi började med att skritta i ca 10 min, sedan var det trav en ganska lång sträcka, ca 2km och så fick dom pusta i skritt någon minut och sedan trav igen så båda fick komma igång och sträcka ut. Sedan red vi båda på en äng med väldigt mycket snö där vi arbetade dom lite i trav och galopp. Inte särskilt länge, max 10 min då det är otroligt jobbigt för hästarna att pulsa i den höga snön, Pi var verkligen helt slut men Yrroll var pigg och fin. Sarah tyckte att han var väldigt jobbig och tung att rida men jag tyckte det såg bra ut, han såg inte alls så jätte tung ut.
Men jag vet ju hur han är! Skönt att någon mer vet hur hästen(snarare elefanten) är och får förståelse för allt jobb och slit man gör där uppe på ryggen. Sarah red han på babypelhamet, (har ju det bara när ja hoppar annars) och tyckte som sagt det såg väldigt bra ut, hon tyckte även han var riktigt duktig på galoppombyten vilket han tränar nästa varje dag;) haha.

Pi var faktiskt också riktigt fin! Hon var spänd när vi travade men hon började slappna av mer och mer och på ängen kunde jag arbeta henne både i högre och lägre form. Hon har ju ett riktigt tävlingshuvud och vill alltid vara först så det är lite svårt att rida henne brevid någon men på ängen så kunde hon fokusera mycket mycket bättre. På hemvägen fokuserade jag på att ha henne i lite lägre form för att stretcha ryggen lite. :)

När jag kom hem mockade ja resten av boxarna, gav dom mat och vatten och tog in dom, sedan en snabb dusch och in till Leksand för att se sista perioden av Andreas och Anders match, dom vann med 9-3 om någon i intresseklubben ville skriva upp det?;)  Hehe kan ju notera att deras matcher nästan alltid ser ut så, att dom vinner överlägset!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0