Zettermans satsning på killar

Familjen Zetterman presenterade i Göteborg ett helt nytt elit-lag. Som bara innehåller killar! Riktigt roligt tycker jag! Båda roynes söner har blivit mobbade och trakasserade för att dom håller på med en "tjej-sport", liksom resten i det kommande elit-laget. Ridsporten är kvinnodominerande och det är få killar som verkligen håller fast vid hästarna när de kommer upp i tonåren.

Jag tycker det är både bra och kul att Zettermans har tagit tag i det här och om man får killarna att samlas och kunna stötta varandra så kan man nog behålla några fler killar i sporten. Det ända negativa i min synpunkt är att det här laget som betstår av bla Royne(lagledare), Alex, Daniel( Zetterman). Sedan yngre förmågor som philip och Adam carey (Relativt nyinflyttade från USA om jag inte minns fel. men har tagit ponny Sverige med storm), Viggo Björklund och
Jacob ling-Vannérus(Från ponnyakuten)



Kommentarer
Postat av: Linnea Granström- Ungmamma & Ryttare

jag tycker det är så bra!!

2010-02-28 @ 22:56:28
URL: http://linneagranstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0