Tips

Är hemma efter lite cantring med Yrroll. Han skötte sig riktigt fin och alla hjärnceller behöll sin plats. ;) Han har ju förmågan att tappa allt vad fokus heter när man höjer tempot utomhus.

Sharpman ringde precis också. Dom ska skicka hem ett nytt babypelham till mig. Då 13,5 var slut förut skulle jag prova med ett 12,5, dock var det alldeles för litet. Så ska ge Louise haaga mitt bett då det är hennes provbett som hon har med i packningen när hon är på turne och tränar överallt i sverige. Sedan får ja mitt hemskickat

för er som använder vanligt pelham men tycker det blir för skarpt så är ett bra tips att köpa ett babypelham istället (pelham med korta skänklar). Det använder jag på Yroll och tycker det är skit bra. Har dock inte tävlat på det utan brukar ta Louises bett när jag är nere på"skästa och tävlar. Hade det på sista Pether Markne träningen och då var han galet fin.

Min underbara tränare Louise Haaga.

Ett tips är att träna för henne om ni får chansen!

Och Pether Markne som ja tränar för minst en gång per termin i elitsatsningen på skästa.

Red även för honom 3 gånger i sommras.


Kommentarer
Postat av: Therese

Rider på ett babypelham fråm Sprenger och det fungerar riktigt bra, precis som du säger var ett vanligt pelham för skarpt på min häst. (inte mot hinder men efter). Bra tpis som är värt att prova!

2010-01-04 @ 16:42:25
URL: http://hobbyryttaren.blogg.se/
Postat av: sara

Louise Haaga är ju så bra :)



sv; Ja, min ponny kändes så himla bra i början av året sådet va ju också väldigt irriterande att det skulle komma, kunde nog ha blivit ett riktigt super-år annars.



Jo den metoden brukar jag köra :) Vill spara lite power till huvudklassen liksom ;) Och sen om min ponny känns lite trött just den dagen eller så kan man ju ändra till LA efter LBn istället!

2010-01-04 @ 16:55:30
URL: http://gotlandsryttaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0