Dagens pass och resultat.

Hemma från tävlingen och har även hunnit rida Pi. hon var superfin idag. Har inte tyckt att hon vart så fin nu senaste dagarna mot vad hon var en periof i våras + början på sommaren. Men nu när hon börjar komma igång igen så känns hon väldigt fin. Om tävlingen har jag inte mycket att säga. Tyckte inte alls det kändes bra i framridningen till första klassen, han var slö och hade ingen power liksom. Men rundan gick väl okej, ett ner + ett tidsfel som typ alla fick. Lite sur för ville hoppa omhoppning, men han blev lite lång till ett räcke där ja tryckte av honom och det är sådana ryttarmissar som är vanliga. så 5 fel i 115.

Kändes lite bättre i framridningen till 1.20. Var lång väntan och väldigt kvaft. Var ett derby och banan hade 19 språng!! Väldigt mycket fel och avsittningar, man blev placerad på 16 fel så ja ni förstår, banan var ganska så tuff.

Fick först nedslad på tvåan och då blev ja ju lite less, men sket i det och tänkte att det kanske skulle räcka ändå, så rev jag 7an, 9an, 10an, och då valde jag att utgå, eller okej hoppade till hinder nmr 13 för ja ville komma in på banan. Hade liksom 6 språng kvar då.

Var självklart väldigt besviken då han var sååå fin förra helgen men så får man ett riktigt bakslag.. Nu i efterhand så har han faktiskt stått ute, det var rejält kvaft och jag red väl kanke inte hundra heller, Så det är kanske ingen katastrof. Samtidigt kan man ju inte sluta undra om jag verkligen är en sådan värdelös ryttare eller att jag har otur, eller så räcker helt enkelt hästen inte till?. Men 1.20 känns inte som man ska behöva riva halva banan liksom..


Kommentarer
Postat av: ulrika

Såg att det var mycket fel i derbyt. Fattar inte riktigt varför dom har 19hinder i den här hettan:O Sen om han går ute på nätterna(?) tar det ju rätt mycket på dom.



Och just det, kolla här:

http://hastmarknad.hastnet.se/sok/annons.php?aid=366346

Billig häst som var rätt fin!:P

2010-07-04 @ 18:20:53
URL: http://ulrikaasplund.blogg.se/
Postat av: jessica andersson

Hello!

Hoppas allt är bra med dig & du har en jätte trevlig blogg tycker jag. :)

Vill bara tipsa om att jag har en tävling på bloggen. "Veckans Ekipage" Allt står här: http://jessiejump.blogg.se/2010/july/utkast-juli-4-2010.html Nåt mer du undrar så är det bara att fråga, vinsten kommer bli en intervju i min blogg & såklart bildlänk!



Kram

2010-07-04 @ 20:13:29
URL: http://jessiejump.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0