Stilen avgör - för mig

Jag är en sådan som tycker ryttarens stil på ridningen har stor betydelse. Felfri mjukridning proriterar jag självklart först men jag får rysningar av att se vissa ryttare som jag tycker rider "fult" Jag själv har ofta komplex över min egen ridning. Ni vet som man hade när man var 13 och hade en finne och inte ville visa sig ute utan 5 lager smink. Så illa kan jag må över min sits ibland. Jag blir ledsen och irriterad för jag rider fult. Haha är jag sjuk eller är ni också så? En sits som jag gillar väldigt mycket är:

Malin Baryard Johnsson -  Trots sin brutala gamnacke så älskar jag hennes sits, både över och mellan hinder. Jag vet inte om det är för hon har vart min idol sedan jag fick min första ponny (10 år) och jag är lite nostalgisk över henne?

  


Showare hon är då!


 


En ritt som för mig är ögongodis. Känns bra och se det!





En annan kanke lite mindre känd, men ändå stort svenskt namn är stina lilje. Hon rider också enligt mig med den ultimata sitsen för en Sarah. ;) Här är en film på henne:



Som jag sa, så pratar jag fin sits nu, inte känsla. Finns många ryttare som rider så jämnt och fint med en fantastisk känsla.

Vem/vilka är er största förebild när det gäller sitsen?


Kommentarer
Postat av: ulrika

DU har verkligen ingen dålig sits och inget att klaga på! Du rider ju jättefint!

Fast jag håller med, jag tycker själv att min sist är hemsk ibland, framförallt på samira:(

2010-07-20 @ 14:25:52
URL: http://ulrikaasplund.blogg.se/
Postat av: my bergdahl

tycker du rider jättefint!

själv så är min ridning inte så mycket att gilla precis xd usch hatar den..men det är bara att träna...

2010-07-21 @ 22:27:30
URL: http://mybergdahl.bloggplatsen.se/
Postat av: Josefin - 2NF killar & Jag

tycker att Peder rider jättefint :)

2010-07-21 @ 23:08:03
URL: http://josefinzander.blogg.se/
Postat av: Sofia

jag med, den var så jäkla fin!



haha du är inte ensam, jag känner likadant över min ridning.

2010-07-22 @ 16:50:51
URL: http://kumpumaki.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0