Hästar, hästar, hästar

Nu drar ponny SM i hoppning igång. Det var ju mitt mål förra året med Pi. Tyvärr räckte vi inte hela vägen, men jag tror helhjärtat att hon kan gå de klasserna med en annan ryttare och jag hoppas hon kommer göra det i framtiden. För mig blir det inget SM iår. Har ingen häst just nu för de klasserna, Yroll kan förhoppningsvis hålla måttet för att gå 1.40. Men större än så tror jag inte. Men man ska aldrig säga aldrig, men med tanke på hans ålder.

Vi kikade ju på en unghäst för några dagar sen. Mamma är ledsen hon ville ha hem henne, det var ett fint litet sto. Men nu blev det inte så och världen är full av hästar, att hon inte blev vår betydde väl antagligen att vi inte skulle passa ihop i framtiden, vad vet ja? ;) 3 år var verkligen inte vad vi hade tänkt oss. Jag har sagt yngst 5. Vilket min tränare Louise håller med mig om. Hon har en fin häst hemma nu som vi kanske ska kika på. Hon tycker vi ska satsa på något riktigt bra och färskt så jag kan gå ut och rida lite större klasser ganska på en gång. Men det innebär också mycket mer pengar. Vi får se hur det blir. Hon vill ha en snabb förändring in mitt stall. Vi får se hur det blir. =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0