Dagens kommande träning

Har suttit och väntat på att få åka och träna sedan tolv idag. Nu har jag iaf äntligen fått tid i hästberg 8-9. som straff får mamma bära fram alllaaaa hinder :D Djävulsunge? YES!

Kommer ha en linje med två räcken med 17 m emellan. (ridhuset är för litet för tre) Där jag kommer variera med galoppsprång emellen, volter, halt m.m. Mitt syfta är att få han lång, låg och avslappnad. För att han inte ska dö så kommer jag även lägga in tempo växlingar för att se att han tar skänkeln. På medelinjen kommer jag ha en studs med ca 5 hinder för lite gymnastik så han hoppar igenom kroppen. Inga höga höjder utan bara vanlig markarbete. Rider för ägg bettet för att prova hoppa honom lite på det. I imorgon provar jag babypelhamet med 2 tyglar. :) Nu ska jag lägga in nytt spån till hästarna och rida Pi en liten runda.

Kameran följer med.

Kommentarer
Postat av: Vicke

Tack;) Fin blogg! Kan vi byta "länk"?:)

2010-03-18 @ 17:51:38
URL: http://hoppryttarinnanvicke.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0