Dagens pass och olyckan.

Har fortfarande inte bestämt mig för om äggbettet är bra eller inte. :P Men jag tycker han känns mycket stadigare än vad han brukar, tycker även inte att han låser sig i kroppen utan kan galoppera genom hela kroppen med aktiva bakben. Tänkte åka till ett ridhus imorgon eftersom vi inte kunde idag. Ska prova äggbettet då. När man rider ut är han automatiskt mycket mer framåt men de senaste gångerna har han kännts riktigt fin.

Eftersom jag red hemma förstår väl alla att jag red ut och jag hade bestämt att jag skulle jobba med rakriktning och tempoväxlingar. Yrroll har väääldigt svårt att galoppera rakt och byter gärna galopp med bakbenen och till en början så hade jag riktigt mycket problem. Blev nästan less ett tag men tog mig ett djupt andetag ;) till slut var han extremt fin och kunde både öka och minska galoppen och jag kunde dessutom hålla honom RAK utan att han böt galopp. :)

Fast när jag höll på att skritta av sluta det inte lika bra. En bil skulle köra om oss så jag stannade till på en infart för att släppa förbi dem. Ja ni tror inte Yrroll får syn på att några håller på att svetsa. Jopp så precis när bilen är brevid så flyger han ut på vägen helt galen och hoppar in i bilen. Fast det la han knappt märke till själv utan fortsatte snurra runt på vägen och vara livrädd för svetsaren som höll till 100 m bort.. någon del på bilen lossnade men Yrroll klara sig oskadd. Jag var dock i chock :P

Kommentarer
Postat av: Hoppbloggen

Oj! Olyckan lät helt klart väldigt obehaglig. Tur att du inte kom till skada och att det gick bra med hästen. Stannade inte bilchauffören av och kollade hur det gått för dig och hästen?!



- Typiskt hästar att bli rädd för något långt bort och glömma resterande verklighet..

2010-03-18 @ 01:09:05
URL: http://hoppbloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0