Gårdagens pass med Pi för John

Kom på att jag kanske ska skriva om hur träningen gick med Pi också, eller Ullis sa det rättaresagt!

Pi var fin genom hela passet. I början var hon något stressad och lite väl pigg men vi jobbade mycket på en linje med ca 17 m emellan där vi fokuserade på att få dem avslappnade och att få den språngkurvan man bestämt sig för. När hästarna är så pass avspända så det råkar riva slår det sig väldigt hårt. Minns inte om det var ehning eller Berbaum som ofta gör den här övningen. Vi arbetade även med att ha dem i väldigt kort galopp så det nästan tog ett travsteg och när de tog ett travsteg gungande man bara lite lätt för att se om det fattade på en gång, på så sätt så vet du om de är framme för skänkeln. Han gillade Pi och tyckte hon hoppade fint och var försiktig. Han tyckte även att jag hade en fin sists. Det tillsammans med min mamma som ställer upp kan vi bli riktigt bra. Nu såg han i och försig bara Pi och inte Yrroll.

Vi hoppade även på böjt spår med mur och vattenmattor. Pi hoppade jätte fint och träningen avslutades med att hoppa en studs med väldigt höga kryss som gör att man MÅSTE vara i mitten annars riven hästarna. Hästarna måste även hoppa bra med benen för att inte riva vilken gör att de drar upp hovarna till öronen ;)

Något han poängterade med min sits var att jag lutar mit innåt i kurvorna. Så som man rider vid en omhoppning. Det här MÅSTE jag träna bort, ingen tränare har sagt det förut med jag har sett på vissa bilder att jag verkligen lutar mig, men har inte tänkt mer på det. Ska försöka dra bak ytter axeln och kolla på hästens ytteröga. eller när jag tänker efter säger ofta Louise till mig att dra bak ytter axeln, men har aldrig tänkt på det på samma sätt som han sa det. Fördelen med att träna för olika tränare!!


Kommentarer
Postat av: Lola

Vart var träningen någonstans? :)

2010-03-12 @ 16:21:33
URL: http://lolaskager.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0