Hemma!

Nu är jag hemma från dagens tävling. Gick inte särskilt bra. Var väl en helt okej 1.20  ( 2 pet av rejäla ryttarmissar) men 1.30 så valde jag att utgå då han inte hade tillräckligt med tryck i sprången så rev alldeles för många för att jag tyckte det var nödvändigt att fortsätta.

Men måste tänka på att det är Yrrolls första tävling och han är bara 80 % igång och även när han är i topptrim så är han som en sent tagen 6 åring. Ni vet ju hur långt tid det tar att stärka en unghäst, Yrroll är knappt ordentligt riden i hela sitt liv och hade tävlat ca 3 månader när jag fick honon, dock väldigt bra inriden. Så det tar ett tag att bygga upp honom. I 1.30 red jag bara fram utan att tänka att jag även måste rida ihop honom. Han är riktigt svår då han är väldigt seg, riktigt framtung med stor galopp i bak och samtidigt väldigt känslig i munnen. Men som sagt det är bara att träna på och låta han gå mycket arbete med stärkande övningar så kan han bli fin till sommaren. Har mängder med filmer jag ska lägga in på datorn ikväll.

Men dom har vart duktiga generellt.

Kommentarer
Postat av: Linn Skjetne

Bara nya tag, jag vet att ni är bäst i vanliga fall :)

2010-03-07 @ 20:50:18
URL: http://linnskjetne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0