Önskat inlägg

"rangordna dina hästar prismässigt när du köpt dem och vad värdet ligger på dem idag?:)"

Har ju berättat förut att jag inte betalat särskilt mycket för mina hästar. Så kommer nu rangordna dem efter vem som var dyrast att köpa och vem som är dyrast just nu.

Pengar är alltid en känsligt ämne och många väljer att inte prata om vad de köpt sina hästar för. Men jag känner att jag inte har något att dölja.

Vid köp
1.) Yrroll- Kosta 50 000 kr.
2.) Pideli-Pi 40 000 kr.
3.) Fidelie 15 000 kr

Dyrst just nu

1.) Pideli-Pi (200 000 med diskussion med Louise Haag) Är dock till salu för ca 185 000 nu.
2.) Yrroll. Runt 100 000. 120 000 kanske, om man jämför med andra hästar i samma utbildningsnivå och ålder. Han är bara tävlad i ca 2 år.

Måste även tillägga att det är svårt att sätta ett värde på en häst. För en som ogillar hästar är värdet på dem långt ifrån vad de är för mig, då de är värde flera miljoner för mig. Men man måste vara realistisk och jag har diskuterat det här med mycket kunniga hästmänniskor och även sett priser på andra hästar.

Kommentarer
Postat av: nicole hartwig - frågestund i bloggen!

tänk att en ponny kan kosta så mycket haha

2010-03-30 @ 23:34:27
URL: http://nicolehartwig.blogg.se/
Postat av: Therese

Skulle du sälja Yrroll om någon erbjöd dig 150 000?

2010-03-31 @ 14:35:25
Postat av: Richardalbertine

Great work! It very impressive. Your web site is helpful. All the best!

2011-08-29 @ 17:16:53
URL: http://richardalbertine.blogfrombed.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0