Hoppas inte på ringorm...

Jo såhär är det! Min nya häst, Don,(för er som missat) har fått med sig en svampinfektion från sitt förra stall. Förmodligen kan det vara så illa som ringorm. Men hoppas verkligen inte det! Det var mer som "bölder" eller något liknande än kala fläckar. Dock så tillkommer en heeel del extraarbete nu eftersom att allt hela tiden måste desinfektioneras eller hur det nu stavas. Så fort vi rört honom desinfektionera händerna, rört hans saker = desinfektionera händerna. Dessutom måste vi tvätta hans saker i ett gift som tar död på allt. Mamma skrev ett tre sidor långt brev till mig hur vi ska göra. haha. Det är tur inte hästarna börjat gå i samma hage än iaf. Så förhoppningsvis kan vi hålla smittan borta från de andra tre. Och jag hoppas innerligt att det inte är ringorm eftersom det kan smittas över till människor.

Tycker synd om min lilla bebis för jag vill liksom inte ge honom en massa pussar och kramar nu, utan jag tar på honom så lite som jag bara kan. Dessutom så tvättar vi honom med det där giftet och det gör lite ont på stackarn :(


Kommentarer
Postat av: Lola

Tråkigt. men på en bild på fb går dom väl ihop? jobbigt om det smittar..

2010-10-02 @ 20:42:50
Postat av: ulrika

Usch vad jobbigt, samira fick ju ringorm ett litet tag efter vi fått hem henne men vi visste inte på ett bra tag att det var det så vi var inte spec försiktigt ibörjan. Det smittar också mest på unga hästar.+ att vi gav dom andra tre hästarna typ som medicin så dom ej kan få det.

2010-10-03 @ 21:07:02
URL: http://ulrikaasplund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0