Tävlingar

I helgen har det vart lite tävlingar för min hästar. Yrroll var till Faluns regionala och gjorde en utomhus debut för 2011.
Första klassen var en 1.20 där vi var felfria i grunden, han var så fantastisk och ställde upp och kämpade sig verkligen runt banan men en fastklammrad ryttare haha.  de fyra första hindren blev riktigt bra, mellan 2-3 var det en distans på 6 normala men eftersom jag precis börjat tänka väldigt mycket fram på Yrroll så valde jag att gå på 5 fram för att veta att vi är igång dom blev perfekta, kanske trångt t.o.m haha.
När jag hoppat fjärde hindret hade jag en ganska stor galopp och förstod att jag var tvungen att sätta ihop den ordentligt om vi skulle klara 3-komb. Vi ligger bra, lite stort, men så gör han ett omtramp så vi kommer skit nära och det blir språng rakt upp och rakt ner. Jag fick då sätta mycket tryck så vi skulle ta oss över B och det blir då nära till C. Men den här hästen reder ut allt själv! Helt fantastisk!
Efter kombinationen hade jag glömt banan så jag galoppera runt och leta efter hinder nmr sex till ja hittar på de och då blir det en väldigt tvär sväng och får ett bra framåtläge på det. Han sätter en väldans spurt och eftersom jag tagit ut svängen till 6an så enormt så red jag innanför till 7an som skulle bli en böjd linje till 8an. Vet inte riktigt vad som hände där men klanta mig och Yrroll ställer upp till 150%. Sista hindret i grunden var en maffig oxer (enligt mig) Helt paralell med en stor grind i framkant. Fick ett bra framåtläge på den och han hoppa upp sig fint. Då var det en omhoppning på 5 hinder där min ork var helt slut, blev två pet då han blev väldigt flack på 2 räcken.
0+8
Denna ritt räckte ändå till en 7.e placering som min häst var värd!
I 125 var det en lite lättare bana tyckte jag, eller ja den hade väl egentligen inga direkta svårigheter som jag kan komma på nu. Det var en A:0 och eftersom Yrroll har blivit en liten sprinter så red jag bara på i en vanlig stor galopp, han vinner så mycket mark så behöver inte svänga så mycket.
1 och 2an var bra. Men 3an var på böjt spår och jag hoppa den lite snett och tillsammans med att han var lite flack så blev det ett pet. 4, 5ab, 6, 7 var bra. Från 7-8 var det en linje som blev lite trång och jag var inte så snabb i tanken att jag red framåt utan hamna i ett backläge, snabb sväng till 9 där han halkar till i svängen pga av den VÄLDIGT gropiga banan och hindret kommer 3 galoppsprång efter så jag hinnder inte få "upp"honom utan han försöker ta sig över felfritt men ett ben slinker väl ner. Sedan linje fram till sista hindret var han rikigt fin. Så 12 fel blev det men det borde ha blivit 4. Jag red så dåligt till 8an och rivet på 9an var ett riktigt oturspet!
12 fel.
Pi var och gjorde debut i LA med Linda. Det blev en godkänd ritt med 4 fel! :) Jag var ju inte där så kan inte säga så mycket om hur det gick. Men ni kan läsa http://lindastrandberg.blogg.se/ så kanske hon uppdaterar om tävlingen. Borlänge (laget Pi ingick i) kom iaf på 2a plats totalt i serien :)

Kommentarer
Postat av: ulrika

Sv: Tack så mycket, jättekul att höra! Såg superfint ut för dig med ju! :)

2011-06-06 @ 20:54:08
URL: http://ulrikaasplund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0