Vinterträning

Visst visste jag att det var kallt idag, 6 minus när jag åkte till stallet.. Men sugen på träning var jag så jag och min bäste vän gav oss ut i skogen för lite flåsträning. Galoppera en sträcka på x antal meter i friskgalopp för lite vila och sedan på't igen. Helt underbart att flyga fram i ett glittrande vinterland med sin kära häst. Han var hur nöjd som helst, precis som jag. Men lite kyligt var det allt. Svetten på honom blev frost och mina ögonfransar likaså. Väl hemma insåg jag att det var -12 ute. Lägg då till en hastighet på 20-30 km/h eller vad det kan bli. = kallt. Men sååå värt det!


Kommentarer
Postat av: ulrika

Sv: Tack!

Tror träningen var helgen innan första Högbotävlingen, och det är Linda Leander som håller i den tror jag! :)

2012-01-19 @ 15:55:18
URL: http://leksandsryttarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0