Foderfråga

På frågan vad jag ger mina hästar för kraftfoder så håller jag mig till hederliga betfor, havre och kornkross, det mest konstiga jag ger mina hästar är kraft sport då jag tycker dom har haft bra hull när vi gett dom de. Dock äter inte Pi korn eftersom hon redan har tillräckligt med fett. ;) Sedan får dom såklart hö! Har hört att hästarna mår bäst av denna fodergiva och eftersom mina hästar verkar trivas har jag inga som helst planer på att byta. Yrroll har föresten eget hö som är fiberrikare eftersom han som sagt har svårt att hålla hull. De andra äter hö med lägre fibermängd.

Har ridit Yrroll nu. Hade planerat att vara ute och kantra idag, men då det är så hårt överallt så tog jag en mysig tur i skritt i skogen. Felicia red iofs han i hagen ett tag med. Men inte direkt så att han arbetar hårt då heller. hehe :) Behöver jag nämna att Felicia är typ 9 år och 1.30 lång:P

Vi ska åka och hoppa Pi lite ikväll. eller rättaresagt skutta. Blir lite småhinder och mer markarbete än hoppning. Hon är fruktansvärt stel just nu så blir inriktning på mjukgörande och grundläggande gymnastik.


Kommentarer
Postat av: Rebecca

går inte att lägga in kommentarer i min blogg just nu :/ vette tusan varför. men tänkte att skriver ja såhär långt ner så tänker ingen annan på det ;)



gissar på att du sett hemsidan?=)

Men allting går ju på tre banor, men har du flera hästar tex som nu Pi på stora banan så går alltid dom starterna i första hand. så märker du att det skulle krocka så flyttas dina starter på dom andra banorna istället.

Men det där brukar fungera bra utan problem!

2009-08-18 @ 09:23:28
URL: http://rebeccarichard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0