5 saker ni inte visste om mig...

1... Jag har ridit ponnygalopp och red SM 3 gånger, både på Pi och Fidelie

2...Första gången jag tävlade Lokalt så tävlade jag min tävlingsponny på ridklubben istället för min egna ponny. Jag kom 4a och vann en klass.

3... Efter min första seger så gjorde jag ett segertecken i ärevarvet, knytnäven rakt upp i luften ;) Såg ut som jag hade vunnit SM men det var ju faktiskt min första tävling. Och jag var ju typ 9 år.

4...Yrroll var till salu förra året då han hade bitit Pi så illa i transporten så hon fick käka massa medecin och jag missade ca 2 månaderstävling. 80 000 skulle han gått för då

5... Pi var till salu för 2 år sedan tror jag, för 90 000. Tänk vilket klipp dom skulle ha gjort om dom köpte henne, men nej ingen passade min prinsessa.

Tänk vilken jävla miss jag skulle gjort om jag sålt dom. Men jag har lärt mig att man verkligen måste kämpa för att ta sig någonstans. Nu får jag iaf minst en kvartsmiljon för båda hästarna ;) Inte så illa pinkat!


(klickbara bilder)
Priset på våra hästar har vart såhär:
Fidelie 15 000 - Red efter något år LA hoppning och SM i ponnygalopp men var ingen tävlingsmänniska och vi hade kunnat gått längre..

Nikita - Mammas häst fick vi gratis.

Pideli-pi - 40 000 kronor. Då kunde hon typ ingenting, haha måste hitta bilder från den tiden. Nu har hon gått MSVA hoppning, debutant fälttävlan (kan gå msv), SM i ponnygalopp och utbildad upp till LA i dressyr.

Yrroll - 50 000 kr. Tränaren tyckte jag skulle pruta ner honom mer då han var så oriden och jag hade mycket att göra framför mig. Han såg då ut som en benig älg och kuna inte arbeta i rätt form, han kunde inte galoppera och rev hindren som låg på bara 1m för att han inte hade en muskel på kroppen. Idag går han 1.30 med seger som bästa resultat, ska förhoppningsvis kunna starta 1.40 men inga riktigt planer än, han går väldigt fint i dressyren och är nog finast av mina hästar just nu och han ser mindre ut som en älg ;)

Kommentarer
Postat av: Zandra

hörru! Jag tävlade faktiskt upp till 1 m på klubbtävling med Pi när du köpte henne så så outbildad va hon inte ;)

2009-09-17 @ 10:27:25
URL: http://zandramirellesvensson.blogg.se/
Postat av: Anonym

du lär inte få någon kvartsmiljon för dom tillsammans.

2009-09-17 @ 15:11:18
Postat av: sarah

Var det jobbig fakta eller?;) jag får betydligt mer än 125 000 var för mina hästar!:P Du måste nog vara väldigt avundsjuk! ;)



Har redan spekulanter på Pi som är villiga att betala 200 000. Skulle jag inte få 50 000 för Yrroll eller?:P hahaha

2009-09-17 @ 16:19:14
URL: http://ridsportsarah.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vad är det för folk som kommenterar? Antingen så är det någon som är ruskigt dålig på matte eller inte har någon pengauppfattning. Kollat på hästannonser på senaste tiden? Och vad dom har gjort/ålder? Nej trodde väl inte det. 200 000 för Pi vore billigt om man jämförde med andra hästar och 50 000 för yrroll? Kolla priserna där istället, han går ju lätt 1.30.. Tänk lite nästa gång :)

2009-09-17 @ 16:31:10
Postat av: Anonym

jag tror inte de är nån som är villig att etala så mycket pengar för en c-ponny som vagrar ut sig i varannan start i msv :O hahah en sån häst kan man köpa för 50 tusen.....de är ju en annan sak om dom går stadigt..

2009-09-18 @ 23:27:24
Postat av: sarah

Vägrar ut sig i varannan start, sista msvbn som var en maxad bana på en stoor gräsbana och final i ridsport ponny cup = 8 fel, msvbn innan det, Nationell på gräs, nolla, msvbn innan det, nationell och ridsport ponny cup kval, nolla, msvbn innan det, 8fel, msvbn innan det 4a fel, msvbn innan det 4a fel?

ta reda på fakta innan du uttalar dig! Då tycker jag du kan leta upp en häst som går 1.30 och snart klar för 1.40 som kostar under 130 000 och inte är 18 år gammal.

2009-09-19 @ 21:43:07
URL: http://ridsportsarah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0