Skit fin Pi som vanligt!!

gyyyy vad Pi var fiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin idag! Nu har hon vart det flera dagar i rad och man är alltid lika glad efter henns pass! snacka om positiva energi kickar! travhoppade henne en oxer upp till ca 1-1.10m. Hahah första gången fatta hon typ inte att hon skulle hoppa så blev världens kråk hopp! när vi var nöjda med travhoppningen gjorde vi det till en oxer som slutade på lite över 1.20 tror ja? Hade även en studs och kombination som slutade på ca 1.20-125. hon stanna 2 gånger när det var som högst men det är absolut inget att haka upp sig på, underlaget började släppa och hon kan stanna. Det ska en vettig häst göra. Bara Yrroll som är total blåst och hoppar ALLT! Men han ger mig bra självförtroende!

Kändes som Pi skulle vara redo för MSVA igen redan i helgen. Men hon har absolut inte toppkondition och är gravt övervitkig med fritillgång till hö. Men hon ska fortsätta att gå la-msvb ett tag till så kanske hon får hoppa msva igen i Maj-Juni om hon är kvar då! Så länge stärker vi konditionen och styrkan i kroppen!

Yrroll skulle egentligen vila idag eftersom jag har mycket plugg jag måste göra. Det regnade så blev passande, men nu blev de super fint väder och ville gärna rida. Men jag måste nog faktiskt prioritera pluggandet idag! Även om han behöver gå...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0