Don Tjubang

Det känns som jag vunnit en av världens största tävlingar. Men nej, jag satt bara på Don idag för första gången på flera veckor! Efter att vi skulle prova rida honom igår fick jag ändra min plan som från början var att bara gasa och galoppera till han sluta göra sina konster till att gå fruktansvärt långsamt fram och börja om från början. Så dagens övning var att framförallt stå stilla när jag säger det, vilket var det sista han kunde. Men han skötte sig sååå bra så medan jag stod upp på någon lite grej från marken och hänge på honom så valde jag att slänga över benet. Och han var sååå duktig så då fortsattte jag med start och broms. :)

Förutom det så överraskade han mig med att ännu en gång stå helt stilla i gången sedan så lyfte han på sina tassa helt själv idag! Han som vägrade lyfta en hov förut och nästan var omöjlig att sko :')

Så vad har jag lärt mig av denna dag? Jo, det svänger otroligt mycket med unghästen. Ena dagen är den galen och den andra världens lugnaste! :) Men jag är imponerad av min häst idag och han har fått sååå mycket pussar!



Kommentarer
Postat av: felicia <3

hej vad bra att han lär sig nu och jag vill så gärna åka till er i vinter :) hälsa hästarna :)

2010-12-06 @ 21:53:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0