DAG 1

Träningen gick helt okej. Det var absolut inte bra och ingen katastrof men det som vi brukar ha det lättast med hade vi nu enorma problem och så insåg ja hur mycket vi tappat nu under vintern eftersom vi inte sett en bom på flera månader. I början var han som betong i munnen och ja hade riktigt med mjölksyra i armarna men sedan på den sista övningen började det släppa men istället  hade jag enorm problem med att få med bakbenen i förhållningarna och han böt galopp hela tiden. Så på en linje (21 m) skulle vi rida på 7 och 6 galoppsprång och vi fick bara inte till det (läs jag) men det tre sista gångerna fick ja till det och då landar han i balans och tjaffsar inte. Eftersom som Louise har ridit honom och vet hur han funkar så kan hon lättare hjälpa mig. Filmer kommer när ja kommit hem till min pojkvän där alla sladdar ligger. Måste solla bland filmerna med för det var runt 30 st från början och ja har väl raderat hälften nu ;)
Louise ville att jag red Yrroll imorgon med så det blir han som får släpas med :) Ska poängtera att det endast var markarbete. det högsta vi "hoppa! var väl 50 cm. Sedan handlade träningen mer på"att få dem lydiga, framme för skänklen och på bakbenen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0