Bilder och gårdagens träning

Ja, nu ska jag få tummen ur röven och berätta om gårdagens träning. Jag hade helt förberett mig på att Pi skulle vara riktigt slö och jag hade kanske inte tänk att rida hela passet. Men hon hoppade super, mycket med ryggen så man flyger och hon var pigg och glad genom hela passet. Och som sagt, nästan lite väl glad. Höll ju på att flyga av en gång! Sedan stack hon före och efter hindrena i början. Helt olikt henne! :P Men det visar bara att hon var glad att få hoppa lite hinder igen! :)

Träningen gick ut på att man skulle få hästen att vänta. Det är ofta givet att man hoppar det hindret som står framför hindret man precis hoppat. Många hoppglada hästar söker ju hinder och laddar ofta inför dem.

I början jobbade vi på medelinjen där Uffe hade ställt upp 3 räcken, där imellan skulle man göra en volt, när alla blev godkända där så gick vi över att hoppa en oxer istället för sista räcket. När det var godkänt så ville han checka av att hästarna kunde vänta och man skulle rida jämnt på alla alla räcken på 5 galoppsprång. Efter det hoppade vi en bana.

Mellan räckena var det 21 m så vi bestämde att ja skulle gå på 6, men det blev så trångt så vi tog 5 och det blev fortfarande trångt för Pi. Så hon behöver minst sagt träna lydnad framöver ;)









Kommentarer
Postat av: Linn Skjetne

Hej Sarah! Ang. din kommentar på bloggen. Är det betämmt att du ska ha en till storhäst nu? För isf kan du få nr till min tränare de, har alltid topphästar där. Jag köpte Lucky därifrån och alla hästar är av riktigt god klass. Synd du inte sa det innan, för de hade ett suuuuperfint sto som gått 145cm där, mamma hade gått vm, och mormorn os. Toppstammad pappa, 100.000kr. Tyvärr såld förra veckan tror jag. Kram

2010-07-07 @ 14:42:13
URL: http://linnskjetne.blogg.se/
Postat av: Linn Skjetne

jaa, så glad för den, blev verkligen glad när jag fick se den :D



nej dom har ingen hemsida, dom jobbar mest mot utlandet, frankrike & belgien mest. De får nya hästar hela tiden så det bästa är att ringa dit och höra vad de har hemma. de brukar få hem 3-4hästar åt gången så då kan man ju prova alla om man vill. Elina & Sigge bor i dalby, precis utanför Lund.

2010-07-07 @ 14:51:41
URL: http://linnskjetne.blogg.se/
Postat av: Gabriella

guud vad söt Pi är haha !

en liten fråga bara, rider du utan nosgrimma av nån anledning eller tycker du bara att det är onödigt? :)

Jag rider utan på Lara vilket fungerar mycket bättre än med ! :)

2010-07-07 @ 21:26:55
URL: http://bramstedt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0