Dagens pass

Är precis klar i stallet. Har ridit väldigt krävande pass på båda! Började med Pi och henne jobbade jag mycket i galopp, tempoväxlingar, att flytta och att behålla en jämn rytm i en kort galopp. Red ganska länge i ca 80 min. Men hon kommer varken gå på Fredag eller Lördag + att magen måste bort! ;)

Sedan mockade jag, tog in alla hästar och tog mig en macka sedan var det ut på trollet Yrroll. Red Yrroll på samma ställe och idag red jag honom på de vanliga tredelade (skriver mer om det sen) eftersom jag tyckt att han biter sig fast i högersidan HELA tiden. Så ville verkligen rida igenom honom och vill man det kan man räkna med att man kommer vara död efter, precis vad jag är nu! I början var han fruktansvärt stel men efter ett tag lossna det riktigt bra. Men som sagt, man får jobba riktigt hårt då han är väldigt känslig i munnen men samtidigt VÄLDIGT framtung + att han är seg och svår att få någon galopp i, får man väl igång galoppen så byter han med bak hela tiden. Men det blir ju bättre och förut kunde han inte ens galoppera så ska berömma honom. Yrroll red jag också i ca 80 min.

Kommentarer
Postat av: Gabriella

Yrrolls beskrivning stämmer EXAKT in på Lara.. herregud, haha !

2010-05-12 @ 20:27:06
URL: http://gabriellabramstedt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0