Förra veckans träningar

Jag ligger hemma sjuk som jag har gjort sedan i Fredags. Förjävligt jag är sällan sjuk "påriktigt".. Men men.
Förra veckan så hoppade jag Årets första träning med Pideli-Pi. Jag blir glad i kroppen bara jag talar om henne. Hon är sååå fantastisk! Hon har knappt gått ett riktigt pass sedan förra året och går en träning och är hur fin som helst hoppar som en gud med så mycket tryck så det till och med blir svårt för mig att sitta kvar! Sedan är hon så otroligt positiv och samarbetsvillig. Linda höjde upp en liten bana på runt 8 hinder på drygt en meter och Pi är så fin, alla distanser stämde, hon hade energi, var positiv och tog verkligen tag i hindren. Min fråga är varför jag ens var nervös när vi skulle hoppa hinder på typ 70 cm för att det var "för högt"? ;) Min sumering från träningen är: Vilken fantastisk häst det här är?!
Don gick även sin andra hoppträning i livet. Det var även banhoppning för hans del. Han är så himla glad och medveten hela tiden! Jag har nog aldrig sett honom grina till eller inte vilja försöka göra något. Han ska verkligen alltid göra sitt bästa. Visserligen tror han att alla hinder ska bita honom så han hoppar 1 meter över med benen slickade under sig ;) Det går lite vingligt fram till hindren än men det är extremt viktigt att han förstår att han ska över, även om hindrena bitts! ;) Vi har även börjat galopphoppa nu och det kommer nog bli riktigt bra när han börjar slappna av. Han hoppade ju bara titthinder idag och när jag skutta över en liten bom med vattenmatta under var han väldigt avslappnad och fin så jag tror inte han kommer vara särskilt tittig i framtiden om vi bara låter han ha positiva minnen från alla hinder. Summering från träningen är: En unghäst med ett väldigt bra psyke. Han är rädd om sig men inte FÖR rädd.
Tyvärr blev det inga filmer mer än när Pi hoppar första hindret på banan. Dock red jag en dressyrträning på Don som det finns filmer på så de ska jag ladda upp! :)

Kommentarer
Postat av: FowZie - pojkfixerad Eskilstunabo

Glad påsk alla glada små kycklingar (:

2011-04-23 @ 10:47:52
URL: http://feliciaaulen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0