Tävling

Hejsan! Nu var det ett tag sedan jag skrev här igen. Men så mycket som händer och jag känner ingen direkt lust. Men det senaste som hänt är att jag tävlat Söndag-Måndag. Var planerat att tävla i Lördags med men Don är inte redo än och känns såå dumt att förstöra något bra. Men som det ser ut nu så har jag tänkt att tävla honom i Slutet av Maj på en "låghöjds tävling" :)

I Lördags startade Pi sin första tävling på 8 månader! Det blev en Lc eftersom jag inte kollat proppen så ordentligt ;) Trodde jag anmält till en lokal lc/lb. Men nej det var tydligen ld/lc så vi strök Ld. I vilket fall som helst så var hon den gladaste ponnyn i världen den dagen! Hon älskar att tävla och blir så tokig så hon inte vet vart hon ska ta vägen, så då är hon överallt! Men det är roligt att rida henne då! Även om man kan bli lite sur när man inte får igenom en enda förhållning. Självklart var Pi felfri. Hon är sååå underbar!

Idag har jag vart iväg med Herr rivare. Alltså Yrroll. Fagersta blev det och 115/120. Mitt mål med tävlingen var en placering i 115 och nolla i 1.20. Jo Tjena. Rev de två första hindrena i 115 utan egentligen någon som helst anledning. Men river man de första hindren så brukar oftast anledningen vara att man inte kommit igång ordentligt till första hindret. Visserligen började han byta galopp med baken i svängen till första hindret och jag kunde inte göra någon volt så jag försökte bara rida jämnt. Till tvåan var det en linje på 7 galoppsprång och han flöt ut til höger lite så gissar det var därför han rev.

I 1.20 skedde exakt samma sak!?!? Jag la ändå upp galoppen tyckte jag. Nu hade halva klassen rivit samma hinder då det var en konstig sväng till 1an och böjt spår på 5 till 2an som även alla rev.. Resten av banan flöt på riktigt bra men blir så jäkla less.

Men Pi gjorde en fantastisk Söndag och Yrroll hoppade ju riktigt bra förutom just de 4a hindrena. Så får se det positiva!

Kommentarer
Postat av: Rebecka

Hej! Jag har själv funderat på att börja skriva här. Varför har du valt att blogga här och inte någon annanstans?

2011-07-12 @ 15:28:42
URL: http://djurförsäkring.net
Postat av: Smsa Låna

Jag tycker att det är lite svårt att göra en bra design till sin sida - hur har du burit dig åt? Du har ju en jättefin sida!

2011-07-19 @ 02:59:05
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0