Träning

Alla hästar har vart superfina nu på sistondet. Idag har jag tänkt trimma dem över lite upphöjda bommar (läs pinnar som ligger på hinkar, höhö) Gjorde det med Don och Yrroll igår med. Don tänkte jag även börja träna galoppombyten med. Får se hur det går :)

Här kommer Torsdagens och Onsdagens träning

Onsdag:
Don: Red Don vid 10 på morgonen med väldigt mycket övergångar och tempoväxlingar, ställde och flyttade honom även en hel del. Riktigt fin var han. Galoppfattningarna börjar sitta mer och mer nu! Fina häst

Yrroll & Pi. Sarah Red Yrroll och jag red Pi och det var tänkt att  jag skulle kört lite konditionsträning, men ändå en ganska lugn sådan. Så två stycken femminuters intervaller var tänkt. Vi red ut och gjorde intervallerna på en grussträcka. Dock så var underlaget lite dåligt så vi fick lov att bryta av till skritt ibland så blev inte 5 minuter intensiv galopp utan lite avbrott. Pi blev rejält svettig efter passet, men hon e ju lite överviktig också så ;) Yrroll verkade dock nöjd med livet :D

Torsdag:
jobbade Don liknande idag tog så byggde jag upp två hinder på 20 och 30 cm höjd:P Han var verkligen superduktig och tittade inte till alls trots att det var pallar, hötunnor med grenar fullt av kvistar på:p Dock dog han högerskänkeln lite sämre idag. Han vill inte riktigt runda sig i galoppen utan faller in och trycker man till med inner så blir han lite stressad. Så man får lura honom att runda sig lite. :)

Yrroll red jag igenom ordentligt. Mycket snabba övergångar och tempoväxlingar där han skulle vara "med" HELA tiden! Inte springa och lata sig utan var tvungen att ha aktivitet. Han blev riktigt runt och fin mot slutet.

Idag ska jag fortsätta med bommar på alla 3. Det tränar ju även mig och min känsla att komma "rätt" :)




Kommentarer
Postat av: Gaia

fantastic!

stay in touch with my Italian Equestrian Jump World: http://www.bloglovin.com/sv/blog/2264704/icona-dei-ronchi

2011-05-24 @ 10:10:52
URL: http://www.iconadeironchi.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0