Storm

Det blåser storm här som typ i resten utav Sverige. När jag skulle rida Don satte jag på honom luvan för att skydda lite från blåst i öronen. Har var superfin och jag tycker hans balans har blivit bättre. Han har en medfödd balans och bärighet (tycker jag, är dock inget proffs) Vilket gör honom riktigt behaglig och rolig att rida. Men han faller lätt in och ar lite svårt att runda sig kring skänkeln, men tycker han fungerade riktigt bra idag. Bra balans i galoppen idag och den gick som på moln. Lite bockig och busig i galoppen dock, som vanligt med andra ord.
Cherry satte jag också på luvan. Riktigt snygg blev hon! :) Vågade dock inte rida när ingen annan än jag är hemma. Storm, 3 åring och ingen närvarande är inte en bra kombo om en olycka skulle vara framme!
(man ska dock aldrig hantera unghästar utan folk nära) Jag har dock lite svårt när min mamma bor i Uppsala och bosse jobbar och jag har ett eget stall. Men har bara flugit av en gång hitills. Jag tycker det är jätteviktigt att unghästarna är lydiga på marken och det lämpade sig ju idag. Trots att hon var i luften några gånger så lyssnade hon bra på mig.
Här kommer min fina tjej! Dock har hon ingen "snokremm" då den är avtagbar och sitter på dons träns.

Kommentarer
Postat av: LORISSA LOVEBOMB

Supersnygg!

2011-12-01 @ 21:10:54
URL: http://lorissalovebomb.se
Postat av: Zandra Svensson

Fina pollar du har Sarah! :D

2011-12-02 @ 13:59:08
URL: http://zwensson.blogg.se/
Postat av: jessica

Vilken fin häst du har.

Jag hanterar alltid min 4 åring ensam, rider ensam och gör allt. Men jag har iofs inget val.

2011-12-02 @ 14:40:53
URL: http://jessica-hast.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0