Träning

Har precis vart iväg och ridit ett markarbetetspass på Yrroll. Han skötte sig riktigt fint och de blev bra kvalié på passet. Nu har jag en halvtimme på mig innan jag ska fixa nästa häst för ett liknande pass. Har hunnit mocka sista boxen och även lasttränat Don. Fick in han i transporten helt 2 gånger. Men första gången han kom in så öppna mamma dörren bakom honom så då höll han på att skita på sig! Kul det som äntligen gick! Så då fick ja krångla med honom igen. När han kom in andra gången så kommer en skoterjävul bakom och då blir han ju livrädd igen!! Men men.. Nu har jag ju fått in honom. Kanske finns möjlighet att åka iväg med honom imorgon, om inte fortsätter jag lastträna varje dag till på Lödag då han SKA till ridhuset! ;) hahah

Jaja nu måste ja ta in Pi!

Kommentarer
Postat av: TopRiders

Hej! :)



Om du har missat det så är TopRiders Sveriges största skvallerblogg inom hästnischade bloggar.



Just nu har TopRiders en tävling i bloggen! Du kan vinna ett jättesnyggt armband från JoySmyckeria!! :) Gå in på denna länk för att delta:

http://www.nattstad.se/Topriders?id=1316625



Tipsa gärna om tävlingen i din blogg om du inte vill delta själv!



Mvh / TopRiders

2011-02-03 @ 14:17:19
URL: http://www.nattstad.se/topriders
Postat av: Freja

Vad gulliga ni är, blir så himla glad över allt snällt ni skriver om Tage! :)

2011-02-03 @ 22:51:50
URL: http://frejalindskog.webblogg.se/
Postat av: Anonym

ssteget.blogg.se har startat upp sin hästskvallerblogg igen :o

2011-02-05 @ 19:09:12
Postat av: Albin Loán

Sist jag red var på ett fullblod som är 173 centimeters galopphäst.



Vi började "sakta" och mitt X sa att detta är en lite ivrig galopphäst som gärna vill galoppera (daahh), så att jag fick hålla bestämt i tyglarna för annars börjar hästen springa.



Dock var jag ny allergisk och råkade nysa så hästjävlen började galoppera givetvis och jag håller på att trilla av. Den springer och springer och jag tror jag skall dö och håller om halsen/manen på hästen samt i sadeln. Efterkanske en minut så slutar hästen galoppera och är helt svettig, jag också.



Bakom mig efter ett tag kommer mitt x ridande och skrattandes. Hon hade kissat på sig för hon tyckte det såg så jävla roligt ut.. mmm. Fifan!



Krams

Albin Loán

-----

P.S. Hoppas du diggar min musik D.S.

Albin Loán @ Spotify eller på Youtube

2011-02-11 @ 12:14:44
URL: http://www.finest.se/albinloan

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0