Budgetering av tävlingskostnader.

Håller på att sammanställer en budget för mina tävlingar iår. Har ju planerat att inte åka på särskilt mycket nationella (om det inte går super) Eftersom att nationella tävlingar ofta är mycket dyrare, sedan har Dalarna typ 2 nationella häst tävlingar/år, men två åker jag förmodligen på. Yrroll är heller ingen speed häst och det gör det svårt att försöka få tillbaka pengarna i vinstpremie. Dessutom har jag minst tre hästar som kommer att tävlas i vår och då kan man inte blunda för kostnaderna. Jag har satt en maxkostnad på 1000 kr/månad i startavgifter. Vissa månader kommer det självklart bli mindre (som tex nu i Februari så kommer jag starta för 650 kr) Men andra även mer, och då gäller det att man tar från de månaderna man inte har så mycket tävlingar.

Det kan nog vara bra att göra såhär så man har lite kontroll. Dessutom får man välja tävlingar med omsorg och det blir inte att man bara tävlar och tävlar varje helg. Utan ibland tvingas man att stanna upp och andas också.(vilket jag är dålig på)

Förut när jag bara tävla Pi och Yrroll så starta jag för ca 1800 kr i månaden. Då räkna jag med att en storhäst start gick på 250. Men det är inte sällan en 1.30 klass kostar 390 kr.. Dessutom tillkommer besiktningskostnad och resan.. Bara stå uppstallad på ett meeting kostar oftast 1000 kr.

Men som sagt. Nu blir det stramt i budgeten!

Har ni någon budget gällande er hästhantering?


Kommentarer
Postat av: Frida-Dressyrryttare

Joo, hästar är ingen billig sport det inte!



P.s Kicka gärna in på min blogg:)

Gör gratis designer, tveka inte utan beställ din egen!

2011-01-25 @ 20:40:40
URL: http://ponnyryttarinnan.blogg.se/
Postat av: TopRiders

Hej Sarah!



Jag hittade din blogg via bloglovin och bestämde mig för att titta in :) Jag driver sveriges största skvallerblogg inom hästnischade bloggar och ville bara tipsa dig om den om du har missat den. Läs det senaste om dressyrmupparna, teamsl medflera! Du kan även delta i roliga tävlingar + mycket mer. Målet med bloggen är att framhäva hästbloggare i rampljuset lite mer. Hoppas du gillar bloggen!



Ha en superbra dag!

/ TopRiders

2011-01-25 @ 22:43:54
URL: http://www.nattstad.se/topriders
Postat av: linnea

Jag har väll ingen direkt budget när det gäller tävlandet men har som "regel" att åka på ungefär två tävlingar i månaden :)

2011-02-22 @ 22:20:14
URL: http://hastliv.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0