Presentation Pideli-Pi

Pi är min lilla prinsessa! Hon ligger mig verkligen enormt varmt om hjärtat och det är inte bara för att det är med henne som jag gått från noll till hundra med utan för att hon har en sådan enorm personlighet. Hon charmar alla då hon är otroligt söt och dessutom är hon en riktig fröjd för ögat. Pideli-Pi är född 00 och är alltså iår 11 år och 1.40 hög. Grå skimmel med långa ben och högrest.

Vi köpte henne som 5 åring då hon var iprincip outbildad. Nästan allt som hon kunde då hade en en ung liten tjej som var ca 10 år lärt henne(Som är en av Sveriges framgångsrikaste ponnyryttare idag).

I början tävlade jag bara ponnygalopp och vi red faktiskt ett SM, sedan deltog vi i folksam cup, ponny grand prix på strömsholm. Men på grund av en flytt upp till Leksand (från Huddinge i sthlm) så var jag tvungen att sluta med galoppen. Jag började då träna för Ebba Tegelmark som såg Pis kapacitet i hoppningen. Och på den vägen är det, sedan dess har Pi bara utvecklats hela tiden. Idag har vi tävlat upp till MSV A(1.20) hoppning och placeringar och nollor i MSV B (1.10), Vi har även ridit ridsport ponny cup finalen på Stockholm ryttarstadion, ridit ponny grand prix i hoppning på strömsholm, tagit DM guld 08, DM silver 09 och flertalet andra segrar och placeringar.

Pi är även till salu då jag är för gammal för att tävla ponny. Hon tävlas därför i avd B just nu.








dw
sdf
sdf

Kommentarer
Postat av: ulrika

Sv; Vad kul! Jo det som hände nu är inte så alvarligt, hon är inte ens halt nu så det är nog helt bra när vi ska på återbesök om två veckor. Sen är det bara att hoppas att det inte kommer tillbaks, kan lätt göra det om dom vrickat sig en gång :/

2011-01-09 @ 15:01:03
URL: http://ulrikaasplund.blogg.se/
Postat av: LINNEA / RIDBOKEN

Riktigt snygg ponny, hoppas hon hittar ett bra hem! :o)

2011-01-09 @ 16:41:40
URL: http://ridboken.aenn.se
Postat av: Evelina

Hon är verkligen super fin hoppas du hittar ett bra hem till henne med någon som kan fortsätta ta vara på hennes kapacitet :)

2011-01-09 @ 18:38:52
URL: http://evi0627.blogg.se/
Postat av: ulrika

Ska du ha bettet som jag har tillsalu, det med två ringar? Isf kan du höra av dig om ni tex ska och hämta spån eller om mamma ska ta med det in till leksand imorn?

För annars ska jag försöka sälja det på leksand ridklubb för de har en dag när man kan lämna in begagnade grejer på söndag :)

2011-01-10 @ 19:47:58
URL: http://ulrikaasplund.blogg.se/
Postat av: ellen

söta bilder ! =)

2011-01-25 @ 17:44:20
URL: http://ponnyskutt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0