Tävlingsdebut för Don Tjubang

Idag gjorde min lilleman sin tävlingsdebut! Trotts lite drama med 30 min lastning och en krossad fot så sluta dagen riktigt bra.
80 cm - Han var riktigt fin på framridning och hoppade genom kroppen så jag tänkte att det inte skulle vara några problem alls inne på den stora banan då den låg i anslutning till framhoppningen. Men han var sååå spänd, han kunde knappt galoppera och man kände verkligen hur han spände varje liten kroppsdel. Försökte trava runt så mycket som jag kunde på banan så han skulle få tid på sig att slappna av. Mot första hindret så saktar han av till trav precis innan och tittar till ordentligt på första hindret. Han tänkte stanna med jag "tröck" över honom. Det är skitviktigt att han fattar att han SKA hoppa, nu är det ju så lågt och jag har travhoppat honom en hel del så jag tänkte att jag kan trava runt banan lite lugnt så får han lite mer tid. Vi peta en oxer som han förmodligen inte orka över riktigt. 4 fel
90 cm - vi övervägde om vi skulle starta eller inte. Det var ju faktiskt 1 dm högre nu men samtidigt behöver han få rutinen att vara inne på banan så vi valde att starta. OCH det var ju tur för han var så fantastisk fin! Tog för sig, sög tag i hinderna och var allmänt kaxig! Precis så som han ska vara. Blev en lite konstig sväng till hinder nmr 4 (samma hinder vi rev i klassen innan)  så vi peta det men han var verkligen superfint rakt igenom. Självklart fortfarande lite spänd men slappnade av bra mycket mer än i förra. 4 fel
Se själva vilken skillnad!

Kommentarer
Postat av: ulrika

Har ser grymt fin ut! Framtida stjärna där! Både jag och mamma kika på filmerna och tyckte verkligen att du rider så rätt, alltså låter honom rulla på och inte trixa för mycket som många andra gör osv, och vilken skillnad det var på 90cm, bra huvud han måste ha eftersom han förstod efter 80cm vad han skulle göra och gjorde 90cm så bra!.

2011-06-19 @ 21:13:34
URL: http://ulrikaasplund.blogg.se/
Postat av: my

sv; tack så mycket!:D

2011-06-20 @ 10:01:35
URL: http://mybergdahl.blogspot.com/
Postat av: my

fin häst, hur gammal? :) Jättestor skillnad på filmerna!

2011-06-20 @ 10:06:03
URL: http://mybergdahl.blogspot.com/
Postat av: felicia

det gick jättebra!!!! det var stor skillnad på 90 cm.

hur är det med foten!!!!!!

2011-06-21 @ 11:26:55
Postat av: Ida

Åh! vad stolt jag blir över er! Ren lycka, han är och kommer bli super fin i framtiden

2011-06-28 @ 12:03:11
Postat av: Matilda

Ser jättebra ut! Hur hög är hästen? :)

2011-08-14 @ 23:50:41
URL: http://pafyrahovar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0