Gårdagens ridpass

Även igår var det fint väder när jag kom hem från jobbet :) Jag åt en liten minimiddag innan jag gick ut i stallet för annars tryter orken när man rider Yrroll. Han kräver väldigt mycket energi av en  och jag är alltid svettig efter jag ridit honom :P Kom hem lite efter fem så kanske var ute i stallet vid 6 då tog jag in och red ett galoppass på Yrre. Nu när vägarna är hårda och det bara är is är det inte alls bra att galoppera på dem. Trava och skritta går bra (förutsatt att hästen är van att gå på olika underlag!) Men jag hittade på en sträcka på några km där jag red tempoväxlingar i galopp. FAN vad fin han var! :) Så roligt att han är framme för skänkeln direkt och kommer tillbaka ganska så fort iaf.
När jag kom hem mockade jag klart och sedan fick Don gå ett pass i hagen under månskenet :) Var ganska mysigt faktiskt. Han har väldigt svårt att ställa sig till höger och kryper så gärna ihop och så skjuter han ut baken. Så jag satt och jobbade med det hela passet. När han gör sådär blir det nästan att han går på snedden och får väldigt svårt att fatta höger galopp. Jag vet inte om detta beror på sadeln men han är ju lite slingrig av sig, dessutom e han unghäst och väldigt mycket efter. Men jag var riktigt nöjd efter passet och han jobbade på sååå fint!
Min bruna (stora) killar. Helt sjukt vad Don lagt på sig:P muskler, höjd och fett.

Kommentarer
Postat av: FowZie - Felicia Aulén

FowZie är tillbaks på blogg.se igen!

Skönt att spela på hemmaplan!

2011-03-19 @ 03:04:28
URL: http://feliciaaulen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0