Tävling i Fagersta 6/3

Igår var jag faktiskt och tävlade för första gången iår. Men även för första gången sedan september och dessutom första gången sedan augusti med Yrroll. Helt sjukt.

Vi var i Fagersta istället för att åka till Åsebo den här helgen då jag ska bort.

Tyckte det var en trevlig tävling. Plus i kanten till Tusse som "faktiskt" byggde bra. Jag är inget fan av hennes banor men de banor jag såg och red igår tyckte jag var väl anpassade till nivån samt tiden på året, dessutom så tcker jag det var jämna banor där man fick flyt. minuset var att det inte fanns någon egen framridning utan man fick rida fram i det lilla ridhuset där även framhoppningen var. Var väl kanske ett 20x40 ridhus.


110: 4 fel
115: 4 fel

110 A:0/A:0
Yrroll var ganska spänd och jag "orkade" inte riktigt rida honom då. När jag är nervös får jag ofta mjölksyra så jag fokuserade på han han skulle lyssna framåt-bakåt-höger-vänster och försvårade inget när jag visste att jag inte hade fysisk eller psykisk styrka i den klassen och då får jag försöka hålla det lite på "hans" nivå.
Det blev liksom framridningen ingen toppenrunda och det blev en och annan miss av mig. Vi fick ett ner på näst sista hindret i grunden. Vi kom väldigt tight in på 6an då han bytte galopp i den korta svängen vilket gjorde att jag red fram på böjt spår till en oxer för att inte fastna i "bakåt" tänker utan reagera och rida fram direkt. Jag tror inte han hann se oxer riktigt ordetnligt och när jag red på så han han väl inte upp helt med bak.

Så jag ger min första ritt kanske 2 av 5 stjärnor ;)

115 A:0
Jag fokuserade mycket på framridningen och att få honom att lyssna red mycket öppna/sluta, flytta, förvändgalopp m.m. Dock hade dom ändrat så man bara fick rida i vänster varv nu. så därför tänkte jag extra på att ställa utåt och att rida i förvänd galopp. Detta gav ändå resultat för inne på banan i 115 lyssnade han otroligt bra och enligt mig själv var det en toppenrunda efter förusättningarna! Dock blev det ett ner på B hindret i en kombination då han bytte galopp två gånger i svängen till kombinationen vilket för det väldigt svårt att hitta en distans.. Men jag var sååå nöjd med denna runda! Dessutom hade jag en snabb tid! Hade jag inte petat hade jag kommit 3a. Jag var typ näst snabbaste 4 felaren och låg på placering till typ näst sista ryttaren! Jag starta ändå 2a i klassen av runt 40 startande.

4 av 5 stjärnor till vår ritt!

Måste även påpeka att jag var bland ca de 5 snabbaste i båda klasserna! Jag brukar vara bland de 5 sämsta tiderna! Men hela vintern har vi fokuserat på att använda galoppen vilket gett resultat! :)

film från 115 kommer







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0