Chopin Chery

Jag är för tillfället lyrisk över mitt lilla unga sto! I förrgårr så skodde vi henne för första gången OCH hon stod still som vilken vuxen häst som helst! Vuxen poäng till henne! Vi hade räknat med dunder och bravader eftersom jag har en jäkligt bråkig 6 åring, dessutom så hade dem sist de verka hennes fötter ställt henne mot en vägg för balansen och trygghetens skull m.m. Men både jag och min hovslagaren stod och pep av lycka! ;)
Sedan till det jag nästan är gladast över var hur hon tog gas och broms igår. Jag har haft riktiga funderingar på hur jag ska lära henne ta skänkel och broms och samtidigt behålla henne försitkig och lyhörd. Jag fick liksom aldrig till det med "smack" och "proo" och vi prova med en ledare m.m. MEN efter mycket jobb i flera veckor så föll poletten ner. Igår så lyssna hon för lilte skänkel och lite smack, dessutom bromsa hon direkt efter jag hjort halvhalt och sedan broms! Då gav jag upp, var sååå stolt över henne så hon fick gå in och äta massa godisar och få massa pussar!
Mamma på Uppsala sjukhus är lika glad som jag! Framförallt över det med skoningen! ;)
Måste bara berätta en till sak och det är att hon till och med går in och ut i transporten som om hon gjort det 100 gånger förut. Men såvitt jag vet har hon åkt transport 3 gånger. Till Sverige, till anna och till mig.
5/5 stjärnor till henne
OBS, något fel på blogg så blir inga styckes indelningar, vet ej varför.

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag tycker att du ska vara stolt över dig själv också Sarah! Du är så duktig och lägger ner själ och hjärta i hästarna!!!! Sträck på dig. Kramar

2011-11-30 @ 12:01:23
Postat av: A N G E L I J N A

checka in min NYA blogg om min NYA ponny som jag äntligen har fått efter att ha varit skötare på honom under en längre tid :D

www.dompe.blogg.se

2011-12-01 @ 13:15:04
URL: http://dompe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0