Fina hästar

Igår blev det ganska hård träning för min stackars kropp. Den verkar dock inte ha tagit så stor skada.
Klockan 9 på morgonen kom Lola och hämtade mig för att sedan köra oss ut i de allra djupaste skogarna (Mockfjärd) där väntades en ridtur på henne väldigt stora Cornelia. Eller ja hon kändes defenitivt inte så stor att rida som jag hade föreställt mig, hon är ändå runt 173-175 hög. Dessutom var hon inte alls lika tungriden som hon ser ut på marken. Det blev en tur i skogen i lite mer än en timme. Jag var lovad tropiskt klimat och vacker natur, inget dära stämde? dåligt!
Sedan när jag kom hem däckade jag i soffan i några timmar.
Sedan tog jag mig an mina egna fina och bästa bebisar.
Började med don som var otroligt fin igår. Han har vart lite tjaffsig i mun och lite het hela vintern. Men idag satte jag på hans egna sadel (jag har två som passar på honom och jag trivs bäst i den andra) och jag vet inte om det var de eller att han bara fick för sig att sköta sig idag. Red bara på åttvolt idag och han flytta undan bra för både inner och ytter skänkeln, inga bockningar i galoppen heller. Fin häst!
Sedan mocka jag boxarna och tog tag i Y som jag gjorde samma sak med, men gjorde mycket övergångar så han inte blir så tung. Han var rätt fin men hade önskat lite snabbare reaktioner från börjar samt var galoppen inget att hurra för. Men jag har inte möjlighet att jobba dem så mycket i galopp, så där kommer han undan! summan av kadermumman - fin häst!
Sist men inte ... eller jo hon är minst. Min bebba Cherry. hon är såååå mysig! Var första gången sedan förra året med ryttare på ryggen ( ja alltså dryga 3 veckor vila) och tänkte att det skulle bli en prövning för balansen, men vi var på marken hela passet och hon var riktigt duktig! Vill gärna nu att hon ska börja komma fram till bettet och skritta på ordentligt så hon trampar under sig. Gas broms och tygeltag tar hon jättefint!
När alla hästarna var rida var det dags för lite "fys" träning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0